خودروی ویژه چاپی در راه رالی خودروهای آسیا

به گزارش مهر، این خودروی جدید NV 8 نام دارد که بخشی از نیروی محرکه آن توسط صفحات خورشیدی تأمین می شود. این خودروی الکتریکی توسط دانشجویان دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور طراحی و ساخته شده است.

قرار است NV 8 اواخر ماه جاری میلادی در مسابقه ویژه خودروهای دوست دار محیط زیست که با حمایت شرکت نفتی "شل" در آسیا برگزار می شود شرکت کند.

بدنه این خودرو از 150 قطعه تولید شده توسط فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است. این پوسته بر روی شاسی یکپارچه ای سوار شده که از فیبر کربنی تولید شده و وزن بسیار کمی دارد.

این خودرو در زمره خودروهای درون شهری جای می گیرد که تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز حداکثر سرعت دارد.

NV 8 نه تنها خودروی تولید شده با فناوری چاپ سه بعدی در سنگاپور محسوب می شود بلکه نخستین خودرو از این دست در آسیا نیز به شمار می آید.

البته محققان جوان این دانشگاه نسخه سه چرخه این خودرو (NV 9) را که ساختاری گلوله مانند دارد را نیز ارایه کرده اند. آنها مجموعا حدود سه ماه زمان صرف طراحی و ساخت این خودروها کرده اند.

این محققان برای اینکه بدنه خودرو ساختاری مستحکم داشته باشد از فناوری چاپ سه بعدی جهت تولید ساختار لانه زنبوری شکل این قسمت از NV 8 استفاده کرده اند.

این خودروی جدید تنها 120 کیلوگرم وزن دارد که از ویژگی های مهم آن می توان به بازشدن عمودی درهای آن اشاره کرد. نسخه سه چرخ این خودرو نیز تنها 42 کیلوگرم وزن دارد.

 

 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا