اهمیت نقش علوم انسانی در حل و فصل مسایل بین المللی

دکتر محمد فرهادی در نشست علمی مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی در ایران که در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، گفت: من در جایگاه وزیر علوم به نمایندگی از جامعه علمی کشور از دکتر ظریف سپاسگزاری می‌کنم و زحمات وی را ارج می‌نهم.

وی ادامه داد: در راستای ماموریت‌گرا کردن دانشگاهها و کاربردی کردن علوم انسانی باید از این پس به نقش دانشگاهها به ویژه دانشگاههایی که در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کنند، در حل و فصل مسائل بین‌المللی و داخلی اهمیت ویژه‌ای بدهیم.

وزیر علوم اضافه کرد: به همین دلیل وزارت علوم در دوران جدید تاکید دارد که از ظرفیت‌های پژوهشی و نظرات اساتید دانشمند علوم انسانی در اتاق‌های فکر استفاده بیشتری کند، چرا که همین مسئله مسیر توسعه علمی را هموار می‌کند.

نشست «مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی در ایران»، با حضور تیم مذاکره کننده هسته‌ای؛ امروز یکشنبه اول شهریور در محل دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی (ره) برگزار شد. در این نشست علمی که با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، انجمن علوم سیاسی ایران و دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی برگزار شد، محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه)، سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی (اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای)، محمد فرهادی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری)، رؤسای دانشگاه‌های علامه طباطبائی و تهران و استادان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه‌های بزرگ کشور حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا