کشتار غیرقانونی سالانه 25 میلیون پرنده در مدیترانه

بنابر نتایج یک مطالعه کم‌سابقه، سالانه حدود 25 میلیون قطعه پرنده به طور غیرقانونی به ضرب گلوله تلف شده یا به دام می‌افتند که این روند می‌تواند پرندگان آسیب‌پذیر را در معرض خطر انقراض قرار دهد.

بنابر این مطالعه، مصر بالاترین آمار کشتار غیرقانونی پرندگان را در این منطقه دارد و پس از آن ایتالیا، دومین کشور مدیترانه‌ای با بیشترین این آمار است. طبق اطلاعات جمع‌آوری شده در سال‌های 15-2014، در سرتاسر ایتالیا حدود پنج میلیون و 600 هزار قطعه پرنده کشته شده‌اند و «فاماگوستا» در قبرس خطرناک‌ترین منطقه‌ی مدیترانه برای پرندگان به حساب می‌آید به طوری که طی یک سال در مجموع 689 هزار پرنده تنها در این منطقه کشتار شده‌اند.

«پاتریشیا زوریتا»، مدیر اجرایی موسسه بین‌المللی BirdLife گفت: نتایج به دست آمده نشان دهنده گستره قابل توجهی از تعداد پرندگانی است که به طور غیرقانونی در مدیترانه از بین می‌روند. همچنین جمعیت برخی گونه‌ها که زمانی در اروپا به وفور وجود داشته اکنون رو به کاهش است.

پرندگانی همچون «سهره اوراسیایی» به تعداد زیادی در سال تلف می‌شوند که این آمار به حدود دو میلیون و 900 هزار قطعه می‌رسد. همچنین جمعیت «قُمری»هایی که از آفریقا مهاجرت کرده‌اند از سال 1980 در اروپا 78 درصد کاهش یافته‌اند که بخشی از آن در نتیجه کشتار غیرقانونی بوده است. اصابت گلوله تنها علت تلف شدن پرندگان نیست بلکه برخی از آنها به دلیل افتادن در تله جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، «تیم استوو» از انجمن سلطنتی حفاظت از پرندگان نیز در این رابطه گفت: زمان آن فرا رسیده که به پدیده تلف شدن پرندگان در اتحادیه اروپا، جایی که قوانین طبیعی باید حفاظت‌کننده گونه‌های آسیب‌پذیر باشد، خاتمه داده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا