فعالیت هفت مرکز رشد واحد‎های فناور در پارک علم و فناوری گلستان

به گزارش ایرنا موسی حسام روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: 10 کارگاه ‎آموزشی سال گذشته برای شرکت‎ های دانش‎ بنیان استان برگزار شد و این پارک زمینه حضور شرکت‎ها در نمایشگاه ها و جشنواره ‎های داخلی و خارجی را فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: در شرایط موجود این پارک 900 مترمربع برای استقرار 41 واحد فناور در گلستان در نظر گرفته‎ ایم و 10 تفاهم‎ نامه با دانشگاه ها و سایر مراکز صنعتی و کشاورزی در گلستان منعقد شده و سه شرکت پشتیبانی برای شرکت‎های دانش‎ بنیان راه‎ اندازی شده است.
وی ادامه داد: در مجموع 177 نفر به صورت تمام وقت و پاره‎ وقت با شرکت‎ های دانش بنیان استان همکاری دارند و سه محصول مکمل ‎های خاص غذای طیور، داروهای نوترکیب و کف تراش ‎های سرسیلندر، تجاری ‎سازی شده و به کشورهای همسایه و حوزه دریایی خزر صادر می ‎شود.
حسام گفت: در حمایت از شرکت های دانش بنیان استان، تاکنون هشت شرکت از معافیت مالیاتی برخوردار شده اند و بیش از 10 میلیارد ریال از صندوق نوآوری و شکوفایی و سه میلیارد و 580 میلیون ریال از سایر منابع، به منظور حمایت از این شرکت ها تسهیلات پرداخت شده است.
رییس پارک علم و فناوری گلستان افزود: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد این نوع پارک ها، بر اساس سند 1404، استان باید به 2.8 درصد سهم راه اندازی شرکت های دانش بنیان در کشور برسد که متأسفانه فاصله زیادی با این سند داریم.
به گفته حسام اکنون 28 شرکت‎ فناور و یا واحد فناور در سطح استان گلستان فعال است و برای رسیدن به 485 شرکت‎ دانش‎ بنیان در استان فاصله زیادی وجود دارد.
وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری از سه هسته دولت، صنعت و دانشگاه تشکیل شده و مزایایی چون صرفه ‎جویی اقتصادی، کاهش هزینه ‎ها، ایجاد وجهه بین‎ المللی و راه‎ اندازی پروژه ‎های بزرگ را دنبال می‎ کند.
وی در زمینه چشم‎انداز پارک علم و فناوری گلستان گفت: تبدیل شدن به قطب علمی و فناوری برتر کشور در منطقه، جذب و تجمیع شرکت‎ های فناور و تجاری ‎سازی نتیجه تحقیقات با تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه از موضوعاتی است که پارک‎ علم و فناوری گلستان آن را دنبال خواهد کرد.
حسام افزود: استان گلستان با 368 هیات علمی و بیش از 90 هزار دانشجو از توانمندی خوبی در بخش دانشگاهی برخوردار است که می‎ تواند در رونق علم و فناوری تأثیرگذار باشد.
رییس پارک علم و فناوری گلستان به اقدامات انجام شده در دو سال گذشته در این پارک اشاره کرد و گفت: از سال 92 تا پایان سال 93، 212 ایده به پارک علم و فناوری و مراکز رشد در استان رسیده که از این تعداد 51 طرح مورد پذیرش قرار گرفته و اکنون 25 شرکت تائیدیه دانش ‎بنیان را دریافت کرده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا