نخستین استارتاپ ویکند نوروساینس برگزار می شود

به گزارش ایرنا نــورو ویکنــد (Neuroscientists Weekend)، رویـــــدادی است در گــــروه استارتاپ ویکندها، که در سه روز متوالی (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) برگــزار می شود.هدف این رویداد گــــــرد هم آوردن علاقمندان و ایده پردازان حوزه علوم اعصاب جهت ایده پردازی، تشکیل تیم و عملی کردن یک طرح کاربردی قابل اجرا و سودآور (توسط تیم) است.
نورو ویکند با شعار «No Talk, All Action»، بر آن است تا پروژه های نوروساینس را از آزمایشگاه به صنعت و زندگی افراد عادی جامعه وارد کند. زیرا یکی از اشکالات حوزه ی نوروساینس، که باعث می شود نتوانیم به عنوان یک «شغل» به آن نگاه کنیم، این است که نوروساینس آزمایشگاهی، درآمدزا و کاربردی نیست. 
توجه به این مهم و پرورش خلاقیت و نگاه جامعه محور می تواند این رشته ی کاربردی را از بستر دانشگاه و آزمایشگاه به جامعه وارد و علاوه بر پوشش دادن نیازهای جامعه آن را درآمدزا و کاربردی کند.
حامیان نخستین استارتاپ ویکند نوروساینس مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون کارآفرینی ایران و دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند.
در پایان برنامه تیم ها پروژه های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارایه می کند. این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و … حمایت تجاری می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا