رییس استاندارد ایران:اندیشمندان کشور باید توسعه دانشگاههای کارآفرین را مدنظر داشته باشند

نیره پیروزبخت در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:نسل اول دانشگاههای کشور سمت و سوی شان به طرف آموزش بوده و نسل دوم به در جهت تحقیق و پژوهش گام برداشته اند.

وی ادامه داد: دانشگاههای نسل سوم باید به سوی کارآفرینی جهت دهی شوند تا در اقتصاد دانش بنیان ، نوآوری و خلاقیت و ایجاد اشتغال پایدار اثرگذار باشند.

او گفت : از سوی دیگر پارکهای علم وفناوری کشور که فضایی توام با آرامش را برای صاحبان ایده فراهم کرده اند در جهت تحقق کارآفرینی گام برمی دارند باید بر این مبنا توسعه یابند.

پیروزبخت بیان داشت : سازمان استاندارد ارتباط تنگاتنگی با تولید علم ، پژوهش و کارآفرینی دارد و می تواند با تمام توان در خدمت صاحبان ایده و محققان باشد.

بگفته وی ، در کشورهای پیشرفته دانش حاکم بر اقتصاد برپایه تکنولوژی های نوین استوار است و صاحبان اندیشه تدوین استانداردها را در دست دارند.

پیروز بخت خاطرنشان کرد: در کشورهای در حال توسعه محصولات تولید شده استاندارد انطباقی پیدا نموده و از استانداردهای شاخص دیگر کشورها تبعیت می کنند.

وی اظهار داشت: محصولات دانش بنیان باید استانداردهایی بر پایه تحقیق و پژوهش بیابند و لذا بر این اساس تدوین استاندارد پژوهش محور برای محصولات علمی پیشنهاد شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا