استفاده از شرکتهای ارزیاب برای اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان

 سیدمحمد صاحبکارخراسانی سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری و دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان در این هم اندیشی گفت: بر اساس مصوبات کارگروه ارزیابی شرکت های دانش‎ بنیان، در فرآیند اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش‎ بنیان، باید از شرکت های خصوصی توانمند و حرفه ای که فعالیت ارزیابی را انجام می دهند، استفاده کرد.

صاحبکار خراسانی افزود: یکی از مشکلاتی که در نظام فناوری و نوآوری کشور وجود دارد، ضعف توان ارزیابی دقیق است و باید توانمندی ارزیابی حرفه ای در بخش خصوصی کشور شکل بگیرد و بدنه دولتی از این توان حرفه ای، به نحو مناسبی در فرآیند اجرای برنامه های خود استفاده کند.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان همچنین گفت: نمی توان با اتکا به چند نفر کارمند معدود دولتی، برنامه های گسترده ملّی را اجرایی نمود و حتماً باید بخش خصوص به عنوان بازوی اجرایی به کمک دولت بیاید و وظیفه نظارت بر آنها و جلوگیری از تخلفات بر عهده دولت است.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان افزود: لذا با توجه به تجربیات قبلی کشور و حجم بسیار بالای فعالیت ها در فرآیند اجرای قانونی حمایت از شرکت های دانش‎ بنیان، کارگروه ارزیابی شرکت های دانش‎ بنیان مصوب نموده است که شرکت های خصوصی ارزیاب در فرآیند اجرای این قانون ورود کنند و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور به عنوان دبیرخانه کارگروه، برنامه ویژه ای را برای شناسایی و آموزش و توانمندسازی شرکت های خصوصی ارزیاب اجرا می کند.
وی با اشاره به لزوم وجود این شرکت های خصوصی در همه استان های کشور گفت: از پارک های فناوری سراسر کشور خواسته ایم که با توجه به شناختی که از وضعیت استان دارند، یکی از شرکت های توانمند در زمینه ارزیابی را به دبیرخانه کارگروه معرفی کنند تا در دوره آموزشی و توانمندسازی حضور یابد. در آینده وظیفه پارک های فناوری، هدایت، حمایت و پشتیبانی از این شرکت های ارزیاب خواهد بود و امید است با همکاری مدیران پارک های فناوری و این شرکت‎ ها، حجم بالای فعالیت های اجرایی قانون، به نحو مناسبی اجرا شود.
دراین هم اندیشی، هر یک از شرکت های ارزیاب، تجربیات و پیشنهاد خود را برای ارتقای فرآیند ارزیابی و حمایت از شرکت های دانش بنیان مطرح کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا