توافق مسیر ورود دانشگاه‌ها به انتقال تکنولوژی را فراهم می‌کند

 دکتر محمود نیلی احمدآبادی صبح امروز در نشست علمی مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران که در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، اظهار داشت: دانشگاه تهران یکی از میزبانان این نشست است و سعی دارد فضای لازم را برای تبادل نظر و تحلیل در خصوص این اتفاق سرنوشت ساز فراهم کند زیرا یکی از وظایف دانشگاه‌ها ایجاد فضا برای تحلیل این موضوع است.

وی با تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: دانشگاه ها بزرگترین بهره بردار این توافقنامه در حوزه علم و فناوری هستند و این موضوع بحث تعیین کننده ای در توسعه دانش به ویژه در حوزه علم و فناوری داشت.

نیلی احمدآبادی یادآور شد: کشوری در توسعه پایدار موفق است که بر روی علم و فناوری سرمایه گذاری کند. بزرگترین آسیب ها در دوران تحریم متوجه دانشگاه ها و حوزه علم و فناوری بود لذا دانشگاه ها و مراکز تولید علمی می تواند در دوران پساتحریم بزرگترین بهره وران این توافق بزرگ باشند.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: ما می توانیم در توسعه فرهنگی، علمی، فناوری و دیپلماسی علمی بیش از گذشته فعال باشیم؛ چراکه کشور به شدت به این حوزه ها نیازمند است و بعد از انقلاب بزرگترین سرمایه گذاری را در این حوزه ها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در دوران تحریم در حوزه توسعه فرهنگی و تبادلات علمی با وجود مشکلاتی که وجود داشت امکان انجام فعالیت هایی وجود داشت، اما در حوزه توسعه فناوری موضوع کمی پیچیده‌تر بود. همه کشورها نگاه خاص و حساسیت ویژه‌ای به این موضوع داشتند. در حوزه تامین تجهیزات و تبادلات فناورانه دانشگاه ها مشکلات بیشتری داشتند.

نیلی احمدآبادی افزود: تصور می کنیم گسترش تبادلات اقتصادی و تجاری در دوران پساتحریم گسترش خواهد یافت و تضمین کننده این تبادلات در حوزه فناوری ورود دانشگاه‌ها در این زمینه است.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: بنابراین توافق هسته ای می تواند مسیر خوبی برای ورود دانشگاه ها به انتقال تکنولوژی را فراهم سازد و ما آمادگی لازم را برای استفاده از این فرصت اعلام می کنیم. دانشگاه‌ها می توانند از این توافق بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.به گزارش مهر ، نیلی احمدآبادی ضمن تشکر مجدد، آمادگی دانشگاه ها را برای مشارکت هر چه بیشتر در بهره‌برداری از موقعیت ایجاد شده اعلام کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا