طب سنتی و ایرانی می تواند به ارتباط صحیح پزشک با بیمار کمک کند

دکترمحمود خدادوست درمراسم افتتاح دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: بحث اخلاق، معنویت و رابطه پزشک با بیمار و شافی دانستن خدا ،خلأ هایی است که در آموزش پزشکی رایج ما وجود دارد. وی افزود: طب ایرانی صرف نظر از اینکه یک ظرفیت بومی است و ریشه در فرهنگ و باور مردم دارد،می تواند با استفاده ازدانش،ظرفیت بومی وترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی به اقتصاد سلامت، پزشکی رایج کمک کند.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت گفت: اگر چه از سال ها قبل روز تولد ابن سینا و زکریای رازی به عنوان روز پزشک و روز داروساز نامگذاری شده، صرفا از آنها به عنوان یک نقطه عطف تاریخی یاد کردیم. قابلیت ها، توانمندیها و ظرفیتهای به جای مانده علمی تاریخ تمدنی هیچ استفاده ای در جامعه پزشکی نکردیم.
وی با اشاره به اینکه در یک دهه اخیر به این بحث توجه جدی شد، اظهار امیدواری کرد که با رویکردی که دولت دارد و در سیاست های ابلاغی سلامت هم وجود دارد و نیز با اهتمام جدی که در جامعه پزشکی به خصوص وزارت بهداشت وجود دارد و با همدلی، همزبانی و همراهی این رسالت را به درستی انجام دهیم.
خدادوست تاکید کرد: ما کمک خواهیم کرد مسیر توسعه دانشگاه علوم پزشکی ایران با سرعت هر چه بیشتر طی شود. در این مراسم رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با حمایتهای بی دریغ مسوولان وزارت بهداشت بتوانیم مجوزهای این دانشکده را به زودی کسب کنیم و استادان ارجمند و دانشجویان گرامی بتوانند از این موقعیت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.
دکتر سید جواد حاجی میراسماعیل بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران بنیان گذار طب سنتی و آموزش این طب در مجموعه وزارت بهداشت است و با تلاش بی وقفه ای که خواهد شد، بتوانیم این نهاد علمی را به آن جایگاه واقعی دانشگاه علوم پزشکی ایران برسانیم.
رییس دانشگاه گفت: با فعال شدن هر چه سریعتر این دانشکده و درمانگاه های آن به صورت علمی و منطبق با خواسته های معاونت طب سنتی وزارت بهداشت و اهداف وزیر بهداشت بتوانیم به نتایج مطلوبی برسیم.
در این مراسم دکتر روشنک قدس سرپرست مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی ، طب اسلامی و مکمل نیز ضمن خیرمقدم به حضار گزارشی از عملکرد 4 ماه اخیر این مرکز را ارائه کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا