ساخت دست بایونیکی مصنوعی برای کودک 9 ساله

تا به حال به این فکر کرده اید که بدون داشتن یکی از دستان، زندگی برای ما چقدر دشوار خواهد بود؟ اقدام های ساده روزمره  مانند پوشیدن جوراب و یا بستن ساعت به دست نیز بدون استفاده از هر دو دست بسیار دشوار خواهد بود. با این وجود انسان های بسیاری در کره زمین وجود دارند که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند ولی دانشمندان بارقه های امید را برای این افراد به وجود آورده اند.

کمپانی Touch Bionics به تازگی موفق به ساخت دست مصنوعی شده است که می تواند با استفاده از اپلیکیشنی که بر پایه سیستم عامل iOS طراحی شده است برنامه دهی شود. کاربران با استفاده از این دست مصنوعی می توانند به کارهایی نظیر باز کردن پاکت ها یا درب بطری، استفاده از چاقو و چنگال و انجام کارهای شخصی مانند پوشیدن لباس بپردازند.

 جوان ترین شخصی که از این دست استفاده کرده است کودک نه ساله بوده است که دست ساخته شده برای او حدود یک سال کار خواهد کرد سپس به دست جدیدی نیاز خواهد بود زیرا این اندام با رشد اعضا هماهنگ نیست. شایان ذکر است که این کودک در مدرسه به علت نداشتن یک دست، به شدت مورد آزار برخی از دانش آموزان قرار می گرفت و به دست آوردن این دست بایونیکی نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر روانی نیز برای او یک پیشرفت بزرگ محسوب می شود.

این دست بایونیکی می تواند به خوبی گیرایی لازم برای گرفتن اجسام را به همراه داشته باشد و به همین دلیل نیز این کودک با انجام کارهای روزانه خود با این دست، به وجهه جدیدی از زندگی پی برده است.

شایان ذکر است که به علت اختصاصی بودن این محصولات نمی توان قیمت مشخصی را برای آنها اعلام کرد و بسته به سن، ساختار بدنی و ابعاد بدن فرد می توان انتظار داشت که قیمت های مختلفی برای این محصول تعیین شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا