کد خبر : 1421 جمعه 17 بهمن 1393 - 09:37:01
اپلیکیشن-موبایل-با-قابلیت-پیش-بینی-حمله-صرع

اپلیکیشن موبایل با قابلیت پیش بینی حمله صرع

سیناپرس: پژوهشگران و دانشمندان ژاپنی از سه دانشگاه معتبر این کشور موفق به طراحی نرم افزاری کاربردی شده اند که قادر به پیش بینی وقوع حمله صرع در فرد مبتلا به این عارضه است.

سینا پرس : پژوهشگران ژاپنی موفق به طراحی و ابداع نوع جدیدی از اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی موبایل کرده اند که قادر به یاری رسانی به بیماران مبتلا به صرع است . عموما این بیماری به صورت غافلگیر کننده و یکباره در افراد مبتلا به این عارضه ، ظاهر شده و در بسیاری از مواقع سبب بروز آسیب های شدیدی در ان ها می شود .  این برنامه کاربردی ؛ قادر به تشخیص و پیش بینی وقوع حمله صرع پیش از شروع آن حداقل به مدت سی ثانیه زودتر است که این موضوع می تواند به بیمار و اطرافیان وی این فرصت را بدهد که اقدامات احتیاطی لازم را جهت جلوگیری از آسیب دیدگی اتخاذ کنند .

روز گذشته انتشارات مالی نیکه ئی Nikkei financial publication در این ارتباط اعلام کرد : پروژه طراحی و توسعه این نرم افزار کاربردی با همکاری و مشارکت پژوهشگرانی از دانشگاه کیوتو Kyoto University ، دانشگاه کوماماتو Kumamoto University و دانشگاه دندان پزشکی و پزشکی توکیو انجام شده است . کارشناسان در تلاش هستند تا این نرم افزار به صورت گسترده و تا سال 2020 وارد بازارهای جهانی شود .

لازم به توضیح است که عارضه صرع به مجموعه ای از اختلالات عصبی گفته می شود که می تواند درجات مختلفی داشته باشد . این عارضه عموما با تشنج و لرزش شدید و از دست رفتن هوش فرد مبتلا همراه است  . هنوز دلیل اصلی بروز این عارضه مشخص نشده است ولی کارشناسان دلایلی از جمله آسیب های عصبی و مغزی ، سرطان مغز ، تاثیرات منفی و عوارض داروها و مصرف الکل را به عنوان موارد تاثیر گذار در بروز این پدیده معرفی می کنند .

از سوی دیگر تحقیقات انجام شده نشان می دهد که حملات صرعی در نتیجه فعالیت بیش از حد و غیر عادی بخش هایی از غشای مغز و اعصاب کورتیکال روی می دهد .

گفتنی است تا کنون هیچ درمان قطعی برای این عارضه ارائه نشده است و تنها راهکار ارائه شده برای مبارزه با این پدیده عصبی ، کنترل و پیشگیری از آن است .

بر اساس آمار های جهانی ، در حدود ده درصد مردم در سراسر جهان با این مشکل دست و پنجه نرم کرده و به همین دلیل این بیماری را می توان یک دغدغه بین المللی دانست .