اپلیکیشن موبایل با قابلیت پیش بینی حمله صرع

سینا پرس : پژوهشگران ژاپنی موفق به طراحی و ابداع نوع جدیدی از اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی موبایل کرده اند که قادر به یاری رسانی به بیماران مبتلا به صرع است . عموما این بیماری به صورت غافلگیر کننده و یکباره در افراد مبتلا به این عارضه ، ظاهر شده و در بسیاری از مواقع سبب بروز آسیب های شدیدی در ان ها می شود .  این برنامه کاربردی ؛ قادر به تشخیص و پیش بینی وقوع حمله صرع پیش از شروع آن حداقل به مدت سی ثانیه زودتر است که این موضوع می تواند به بیمار و اطرافیان وی این فرصت را بدهد که اقدامات احتیاطی لازم را جهت جلوگیری از آسیب دیدگی اتخاذ کنند .

روز گذشته انتشارات مالی نیکه ئی Nikkei financial publication در این ارتباط اعلام کرد : پروژه طراحی و توسعه این نرم افزار کاربردی با همکاری و مشارکت پژوهشگرانی از دانشگاه کیوتو Kyoto University ، دانشگاه کوماماتو Kumamoto University و دانشگاه دندان پزشکی و پزشکی توکیو انجام شده است . کارشناسان در تلاش هستند تا این نرم افزار به صورت گسترده و تا سال 2020 وارد بازارهای جهانی شود .

لازم به توضیح است که عارضه صرع به مجموعه ای از اختلالات عصبی گفته می شود که می تواند درجات مختلفی داشته باشد . این عارضه عموما با تشنج و لرزش شدید و از دست رفتن هوش فرد مبتلا همراه است  . هنوز دلیل اصلی بروز این عارضه مشخص نشده است ولی کارشناسان دلایلی از جمله آسیب های عصبی و مغزی ، سرطان مغز ، تاثیرات منفی و عوارض داروها و مصرف الکل را به عنوان موارد تاثیر گذار در بروز این پدیده معرفی می کنند .

از سوی دیگر تحقیقات انجام شده نشان می دهد که حملات صرعی در نتیجه فعالیت بیش از حد و غیر عادی بخش هایی از غشای مغز و اعصاب کورتیکال روی می دهد .

گفتنی است تا کنون هیچ درمان قطعی برای این عارضه ارائه نشده است و تنها راهکار ارائه شده برای مبارزه با این پدیده عصبی ، کنترل و پیشگیری از آن است .

بر اساس آمار های جهانی ، در حدود ده درصد مردم در سراسر جهان با این مشکل دست و پنجه نرم کرده و به همین دلیل این بیماری را می توان یک دغدغه بین المللی دانست .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا