تلاش برای حفظ بزرگترین دریاچه آمریکای جنوبی

سینا پرس : بالاترین مقام دولتی کشور پرو از عزم جدی این کشور برای حفظ محیط زیست و اکوسیستم دریاچه تی تی کا Titicaca  در این کشور خبر داد . اولانتا هومالا Ollanta Humala رئیس جمهور پرو در بیانیه ای رسمی اعلام کرد دولت این کشور در نظر دارد بودجه ای برابر با چهار صد و پنجاه میلیون دلار را جهت حفظ این دریاچه هزینه کند . به گفته کارشناسان محیط زیست در کسور پرو ،  این مبلغ تخصیص داده شده در شش حوزه مختلف و در راستای رفع آلودگی های محیطی این دریاچه مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

دریاچه تی تی کاکا Titicaca در جنوب شرقی کشور پرو واقع شده است و هیاتی مخصوص از سوی دولت پرو  جهت تامین نیازمندی های این پروژه تعیین و منصوب شده اند . در همین راستا رئیس جمهور پرو که در یک دیدار رسمی از این منطقه بازدید می کرد ، ضمن بیان اهمیت این دریاچه در اکو سیستم کشور شیلی ، اظهار داشت : ما با نهایت توان نسبت به تخصیص بودجه چهار صد و پنجاه میلیون دلاری جهت تمییز کردن و لایروبی این دریاچه اقدام کرده ایم . این مبلغ در حدود 1 میلیارد سول ( واحد پول پرو ) ارزش دارد .

دریاچه تی تی کاکا Lake Titicaca مرتفع ترین دریاچه قابل کشتیرانی در جهان محسوب شده و از این نظر دارای اهمیتی ویژه است . این دریاچه در ارتفاع 3 هزار و 800 متری از سطح دریا قرار داشته و در دهه های اخیر به دلیل فعالیت های صنعتی ، عملیات استخراج معادن و سایر فعالیت های انسانی ، دچار آلودگی های زیادی شده که این موضوع بر حیات وحش و زندگی جانوران ان تاثیر نامطلوبی گذاشته است .

دریاچه تی تی کاما در مرز کشورهای پرو و بولیوی قرار داشته و پر آب ترین دریاچه آمریکای جنوبی محسوب می شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا