چاپ مقاله علمی سه محقق ایرانی در یکی از معتبرترین مجله های علمی جهان

 استاد یار دانشگاه شیراز که خودیکی ازمحققانی است که درنگاشتن این مقاله مشارکت داشته است با بیان این مطلب روز شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت:این مقاله با همکاری سید احمدفاضل زاده استاد دانشگاه شیرازو هاشم رفیعی تباراستاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران نگاشته شده است.

اسمعیل قوانلوافزود:این مقاله،پیرامون روشی کاربردی درشناسایی انواع نانوساختارهاست که بااستفاده ازنتایج آن امکان شناسایی و تعیین برخی خواص مکانیکی نانوساختارهای مختلف با صرف هزینه بسیار کم را امکان پذیر می سازد.
استادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز افزود:امکان استخراج اطلاعات از نتایج آزمایش طیف سنجی زمان، ارائه یک الگوریتم (روشی گام به گام ) برای تعیین مشخصات ساختاری انواع نانو ساختارها را از دیگر دستاوردهای این مقاله بیان کرد.
قوانلو اضافه کرد:در سال های اخیر توسعه نانوفناوری موجب ساخت انواع نانو ساختارها با هندسه و ساختار مختلف شده است.
این محقق بیان داشت: یکی از مهم ترین دغدغه های محققان پس از تولید نانوساختارها، شناسایی و تخمین خواص آنهاست ، اما با توجه به ابعاد این ذرات ، مشاهده و اندازه گیری خواص آنها با استفاده از روش های مستقیم، غیرممکن و بسیار سخت و هزینه بر است.
استادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز افزود: دستاورد علمی محققان ایرانی روشی کاربردی در شناسایی مواد نانو ساختار است که نیاز محققان و تولید کنندگان نانوساختارها به انجام آزمایش های متعدد و پرهزینه برای تعیین خواص را رفع می کند.
به گفته وی، براساس گزارش پایگاه های استنادی معتبر جهانی این اولین مقاله محققان ایرانی است که در این مجله معتبر منتشر شده است.
قوانلو گفت:پیشتر یک مقاله به صورت مشترک با همکاری محققان ایرانی و آمریکایی در مجله یاد شده به چاپ رسیده بود.
وی بیان داشت:این مجله از سال 1956 در حال انتشار است و یکی از برترین و معتبرترین مجلات علمی – مروری دنیاست که همه پیشرفته های حوزه مواد نوین را به چاپ می رساند.
این محقق ادامه داد:باتوجه به این که همه مقاله های این مجله به صورت مروری – تحلیلی است، هرساله تعداد اندکی از محققان شناخته شده بین المللی برای تهیه مقاله دعوت می شوند.
استادیار دانشگاه شیراز افزود: ارسال مقاله به این مجله بدون دعوتنامه میسر نیست و در مدت 60 سال که از انتشار آن سپری می شود تاکنون 344 مقاله در آن به چاپ رسیده است.
وی گفت: باتوجه به فعالیت گسترده این گروه تحقیقاتی ایرانی در حوزه ارتعاشات انواع نانوساختارها، این مجله از این محققان برای ارائه دستاوردهای تحقیقاتی خود در این این حوزه دعوت کرد و مقاله یاد شده در در جلد شصتم سال 2015 این مجله به چاپ رسیده است.
قوانلو ادامه داد: این پژوهش با حمایت بنیاد ملی نخبگان و در چارچوب برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه مرجعیت علمی و با هدف افزایش کیفیت مقاله ها و تولیدات علمی انجام شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا