نمایی از آسیب‌دیدگی چرخ کنجکاوی در عکس سلفی جدید

این تصویر 5 اوت (14 مرداد) و در یک هزار شصت و پنجمین روز حضور کنجکاوی بر سطح سیاره مریخ، در دامنه کوه شارپ (Mount Sharp) و منطقه‌ای موسوم به Buckskin تهیه شده است. این تصویر، مواجهه مریخ‌نورد با جو خشن این سیاره را نشان می‌دهد.

کنجکاوی به تازگی مأموریت حفاری در این منطقه را به اتمام رسانده و نمونه خاک را برای تجزیه و تحلیل بیشتر جمع‌آوری کرده است.

عکس سلفی جدید توسط دوربین تصویرساز لنز دستی (MAHLI) تهیه شده و حاصل ترکیب چندین عکس مختلف است؛ به نحوی که به نظر می‌رسد کنجکاوی مقابل یک سه پایه عکاسی ایستاده است.

به گفته تیم مأموریت کنجکاوی در آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا، از حدود یک ماه قبل سنگ کوچکی داخل یک از حفره های چرخ وسط (سمت چپ) مریخ‌نورد گیر کرده است که البته تأثیر خاصی در فعالیت آن ایجاد نمی‌کند.

گام بعدی مأموریت مریخ‌نورد ناسا سفر به جنوب غربی و ادامه تحقیقات علمی است. کنجکاوی از زمان فرود بر سطح سیاره مریخ در اوت 2012 (مرداد 91) تاکنون بیش از 11.10 کیلومتر راهپیمایی کرده و اطلاعات علمی مختلف را جمع‌آوری کرده است.

مأموریت کنجکاوی، رمزگشایی از اسرار گذشته باستانی سیاره سرخ و بررسی احتمال وجود آب در گذشته دور این سیاره است.