ردیابی تلفن های همراه برای مدیریت انتظار در فرودگاه

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مسافران در فرودگاه با آن مواجه می شوند را می توان انتظارهای محاسبه نشده دانست. برای نمونه هیچ کسی نمی داند که پس از ورود به سالن ترانزیت، چه میزانی از زمان را برای سوار شدن به هواپیما در پیش روی خود دارد. موارد بسیاری از این دست در فرودگاه ها رخ می دهند ولی مسافران تقریبا در برابر آنها ناتوان هستند. حال مسئولان یکی از بزرگ ترین فرودگاه های جهان دریافته اند که با استفاده از ردیابی تلفن های همراه هوشمند می توان این زمان را محاسبه کرد.

مسئولان این فرودگاه با کمک متخصصان کامپیوتر موفق شده اند تا با استفاده از یک الگوریتم خاص ره گیری تلفن های همراه افراد فعال در محیط فرودگاهی، به این امر نائل گردند. به این ترتیب در این فرودگاه می توان در تابلوهایی که به تازگی نصب شده اند، پیش بینی های دقیقی در زمینه زمان انتظار در محیط های مختلف دست پیدا کرد.

در این روش که سیستم Blip نام گرفته است، تلفن های همراه افراد از طریق آدرس مک (آدرس فیزیکی دستگاه) کنترل می شوند و محاسبات داخلی کامپیوترهای مرکزی فرودگاه موفق به محاسبه زمان انتظار برای مواردی مانند معطلی در صف چک کردن گذرنامه می شود.

البته این امر نگرانی های امنیتی خاص خود را نیز به همراه داشته است ولی مسئولان فرودگاه اعلام کرده اند که به هیچ عنوان به داده های کاربران کاری نخواهند داشت. در کنار این امر نیز اگر کسی می خواهد تا به هیچ عنوان در فرودگاه یاد شده مورد ردیابی قرار نگیرد، تنها کافی است تا تلفن همراه خود را در وضعیت پرواز قرار بدهد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا