ایجاد پژوهشکده‌ برای پژوهش‌های میان‌رشته‌ای حوزه قرآنی

دکتر حمیدرضا طیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح الگوی فارغ‌التحصیل شایسته دانشگاهی که یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: الگوی فارغ‌التحصیل شایسته دانشگاهی با در نظر گرفتن هفت ویژگی تعریف شده از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی پیشنهاد شده که یکی از نکات قوت آن، اجرای این برنامه در واحدهای استانی و در سطح ملی است.

وی با اشاره به این که تربیت دانشجویان شایسته حتی به تعداد کم در این مسیر می‌تواند در سطح ملی اثرگذار باشد، افزود: علاوه بر این طرح، در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انجام فعالیت‌های فرهنگی شاخص توسط جهاددانشگاهی، فعالیت‌های پژوهشی میان‌رشته‌ای در دستور کار قرار گرفته که کار در این حوزه با راه‌اندازی سه گروه پژوهشی که منجر به تأسیس یک پژوهشکده برای فعالیت‌های میان‌رشته‌ای باشد، مورد موافقت قرار گرفته است.

رییس جهاددانشگاهی با بیان این‌که کارهایی که در حوزه فرهنگ انجام می‌شود باید اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشد، عنوان کرد: در فرهنگ از کارهای کمی باید پرهیز و بیشتر به کیفی بودن کار توجه شود. اگر چه در حوزه فرهنگی کارهای ترویجی لازم است، اما باید تقسیم مناسبی بین جنبه ترویجی و کیفی کار وجود داشته باشد.

طیبی با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی فرهنگی خوبی در جهاددانشگاهی انجام شده است، بیان کرد: با توجه به محدود بودن منابع باید بر کیفی شدن کارهای فرهنگی تمرکز شود و توجه ما نیز بیشتر بر کیفیت است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا