تاخیر در تشخیص این بیماری منجر به عفونت خون می‌شود

شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ آپاندیس به دلیل داشتن سلول‌های غنی لنفاوی، نقش موثری در سیستم ایمنی بدن دارد. آپاندیسیت شایع‌ترین اورژانس غیر جراحی در بیماری‌های شکم است که معمولا این بیماری به صورت ضعف، بی حالی و بی اشتهایی شروع می‌شود.
 
آگاه، اظهار داشت:‌درد در ابتدا در قسمت فوقانی و بالای شکم احساس می‌شود سپس به دور ناف منتقل می‌شود و در آخر احساس درد در قسمت ربع تحتانی پایین شکم منتقل می‌شود. دلایلی که باعث التهاب و انسداد مجاری آپاندیسیت می‌شود، افزایش فشار آپاندیس، التهاب و عفونت پس از آن است.
 
این فوق تخصص گوارش و کبد بیان کرد: تشخیص درست و دقیق این بیماری و درمان به موقع آپاندیس اهمیت به سزایی دارد. باید به این نکته توجه داشت که درد آپاندیس با دردهای مجاری ادراری به ویژه در خانم‌ها اشتباه گرفته نشود. اسهال، یبوست و سوزش ادرار از علائم غیر شایع این بیماری است.
 
آگاه، در پایان گفت:‌ آپاندیس در جوان‌ها بیشتر دیده می‌شود. سونوگرافی، سی تی اسکن شکم، علائم بالینی در تشخیص این بیماری موثر است. جراحی باز و لاپاراسکوپی در درمان این بیماری استفاده می‌شود. تاخیر در تشخیص آپاندیس ممکن ایست باعث پارگی آپاندیس شود و عفونت خون، همچنین عوارض جدی دیگری به همراه داشته باشد.
 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا