عرضه جهانی نرم افزار سخن گوی مورد استفاده بیماران خاص

استیفن هاوکینگ یکی از دانشمندان برجسته جهان محسوب می شود. این دانشمند برای ارتباط صوتی با جهان پیرامون خود باید از یک دستگاه خاص و یک نرم افزار ویژه استفاده کند که می تواند صدای او را منتشر سازد. شرکت مشهور کامپیوتری اینتل برای مدت زمان 20 سال به تحقیق برای ساخت دستگاه های بهتر و نرم افزارهای کامل تر برای انجام این کار پرداخته است.

حال این شرکت در اقدامی قابل تقدیر، آخرین نسخه ارائه شده از نرم افزار مورد استفاده توسط استیفن هاوکینگ را به صورت رایگان برای همگان قابل دست یابی کرده است. این نرم افزار Assistive Context-Aware Toolkit  که به معنی "جعبه ابزار کمکی آگاه از متن" است، نام دارد که به اختصار ACAT نامیده می شود.

این نرم افزار در ماه های پایانی سال 2014 برای مصرف استیفن هاوکینگ ساخته و به او عرضه شده بود و با رضایت بسیار زیاد این دانشمند همراه بود. حال با رایگان شدن این برنامه و متن باز اعلام شدن آن، فضای بسیار مناسبی برای توسعه دهندگان نرم افزاری و محققان به وجود آمده است تا بتوانند بر پایه این نرم افزار به سراغ ساخت نرم افزارهای پیشرفته تر برای بیمارانی مانند استیفن هاوکینگ بپردازند.

شایان ذکر است که این نرم افزار می تواند با استفاده از حرکات عضلات صورت، کلمات را تشخیص داده و به متن دیجیتالی تبدیل کند. پس از این فرایند نیز نرم افزارهای تبدیل متن به صدا می توانند متن مورد نظر را با صدای مشابه با انسان، به صورت بلند بخوانند.

برای دانلود رایگان این نرم افزار نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا