احتمال وقوع جرم بالاتر در کودکانی خانواده های نظامی

متاسفانه بسیاری از نوجوانان در جهان به جرائم روی می آورند و این جرائم به خود آنها و افراد دیگر آسیب هایی جبران ناپذیر وارد می سازد و به همین دلیل نیز دانشمندان همواره نگاه ویژه ای به یافتن ریشه های این مشکلات داشته اند. در همین راستا نیز دانشمندان فعال در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در تحقیقاتی به بررسی کودکانی که والدین و یا سرپرست های آنها فعالیت های نظامی داشته اند پرداخته اند.

در این تحقیقت مشخص شده است که این کودکان از پتانسل بالاتری برای روی آوردن به مواد مخدر و یا استفاده از سلاح های گرم و سرد از خود نشان می دهند. کاترین سالیوان (Kathrine Sullivan) به عنوان راهبر این تحقیقات در طی فرایند تحقیقات خود و تیمش تعداد زیادی از داده های جمع آوری شده در سال 2013 را مورد بررسی قرار دادند.

در این تحقیقات مشخص شده است که در این سال در از میان 688 هزار و 713 دانش آموز، تعداد 54 هزار و 679 نفر از آنها در میان سرپرستان خود یک فرد نظامی را داشته اند. در ادامه نظر سنجی هایی درباره اعتیاد و رفتارهای خشونت آمیز در این گروه ها انجام شده است که نتایج آن به شرح زیر است:

آمار مصرف دخانیت در دوران مدرسه برای کودکان خانواده های نظامی برابر با 12.2 درصد بوده است در حالی که این آمار برای خانواده های غیرنظامی به 8.4 درصد می رسد.

میزان خشونت فیزیکی در کودکان خانواده های نظامی برابر با 62.5 درصد بوده است و این آمار در کودکان خانواده های غیرنظامی به 51.6 درصد کاهش می یابد.

در میان کودکان خانواده های نظامی، 17.7 درصد گزارش های مربوط به حمل اسلحه به مدرسه گزارش شده است. این آمار برای کودکان خانواده های غیر نظامی برابر با 9.9 درصد بوده است.

آمار اعتیاد در کودکان خانواده های نظامی برابر با 11.9 درصد بوده است ولی این آمار در کودکانی که از خانواده های غیرنظامی بوده اند به 7.3 درصد می رسد.

این آمار به سادگی نشان دهنده نتایج این تحقیقات است و به نظر می رسد که بررسی های بیشتر برای پیش گیری از این موارد، یک امر بسیار مهم باشد. شایان ذکر است که تحقیقات این دانشمندان در قالب یک مقاله علمی در ژورنال بین المللی JAMA به منتشر شده است.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا