تکیه بر توانمندی‌های داخلی در اولویت است

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه  زیست فناوری در خصوص  دوره پسا تحریم و وضعیت دانش فنی در دوران پساتحریم به مهر، گفت: در این دوران یکی دانش فنی و دیگری محصول در بازار موضوعات مورد اهمیت به شمار می روند.

وی با بیان اینکه اکنون وزارت بهداشت در صورتی واردات داروها را انجام نمی دهد که محصول در بازار باشد، اظهار داشت: از آنجایی که وزارت بهداشت باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد، در صورتیکه محصول در بازار وجود نداشته باشد به وارادت تن می دهد.

وی ادامه داد: اما چنانچه تولید کننده در داخل وجود داشته باشد و بتواند تمام نیاز مردم را برطرف کند وزارت بهداشت هم کمک می کند تا این محصول از شرکت های داخلی تهیه شود.

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه اگر شرکت های داخلی  توانایی تولید داشته باشند دچار مشکل نخواهیم شد، افزود: البته این ستاد از توانایی شرکت های دانش بنیان حمایت می کند تا در این راستا بتوانیم به خود کفایی برسیم.

قانعی تاکید داشت: اگر توانمندی تولیدات دارویی در کشور وجود داشته باشد تضامین آن از قبل توسط وزیربهداشت  ابلاغ شده است و در صورتیکه عدم توانمندی باشد به واردات روی می آوریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا