پروژه گوگل برای استفاده از انرژی خورشیدی در خانه

قدرت خورشید به حدی است که می تواند در هر ثانیه مقدار زیادی برق تولید کند. انرژی خورشیدی این قابلیت را دارد که به عنوان جایگزینی مناسب برای سایر روش های تولید برق مرسوم در نظر گرفته شود اما موانعی مانند گرانی و در عین حال دانش کم افراد درباره سودمندی استفاده از این انرژی سد راه گسترش آن شده است.

در این میان شرکت بزرگ فناوری یعنی گوگل به تازگی در حال راه اندازی پروژه ای ویژه در این راستا است. این پروژه در حقیقت یک برنامه ویژه برای استفاده از سقف های آفتاب گیر است. هدف از انجام این پروژه این است که با بتوان با ارائه مشاوره های سودمند در زمینه مالی و سایر اطلاعات و آمار مفید به کاربران عادی،  دشواری نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی را برای کاربران از بین برد.

این پروژه می تواند با استفاده از سیستم نقشه گوگل مقدار انرژی خورشیدی دریافت شده توسط سقف های خورشیدی را در طول یک روز را محاسبه کند. همچنین این پروژه مقدار انرژی قابل مصرف هر ساله را محاسبه کرده و به کاربر اعلام می کند. این پروژه حتی با معرفی نزدیک ترین شرکت نصب و راه اندازی پنل خورشیدی به کاربر، اطلاعات عملی لازم را نیز برای او فراهم می کند.

انرژی خورشیدی و بادی رو به رشد ترین منابع انرژی محسوب می شوند، بر این مبنا نیز ایالات متحده از اجرای قریب الوقوع برنامه ای خبر داده است که به نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی برای اقشار کم درآمد جامعه می پردازد. در شرح این برنامه اعلام شده است که تا سال 2050 میلادی، انرژی خورشیدی میزان 45 درصد از کل انرژی مورد نیاز در ایالات متحده آمریکا را تامین خواهد کرد.  برای درک اهمیت این میزان کافی است بدانید که این مقدار تا سال 2014 تنها 0.4 درصد بوده است.

در حال حاضر پروژه سقف های خورشیدی شرکت گوگل تنها به شهرهای محدودی در آمریکا مانند سان فرانسیسکو، فرزنو و بوستون محدود است اما گوگل قصد دارد این پروژه را در تمام کشور آمریکا پیاده کند. پس از آمریکا نیز ممکن است بر اساس وضعیت کشورهای دیگر، این پروژه در سایر مناطق جهان به اجرا دربیاید. در هر حال نکته مهم این است که انجام پروژه هایی از این دست می تواند برای گسترش فرهنگ مناسب استفاده از انرژی تجدید پذیر خورشیدی به جای انرژی های فسیلی بسیار مفید باشد.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا