اصلاح تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در دستور کار دولت

به گزارش ایرنا ، محمد فرهادی روز پنج شنبه در مراسم اعطای کرسی پژوهشی به دو استاد برجسته کشور افزود: اصلاحاتی در خصوص افزایش سقف ارایه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و نیز افزایش مدت زمان بازپرداخت آن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور اظهار کرد: ایران در زمینه پزشکی در اوایل انقلاب برای اعزام بیمار به خارج مبلغ 300 میلیون دلار هزینه می کرد اما اکنون این هزینه با توجه به امکانات موجود و با استفاده از توان متخصصان داخلی به دو تا سه میلیون دلار کاهش یافته است.

فرهادی با اشاره به این که اکنون در کشور به سمتی می رویم که از روش های علمی برای حل مسایل استفاده می شود، گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در صورت تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به بنیاد علمی ایران تغییر خواهد یافت که در این صورت حمایت از تحقیقات کشور گسترده تر خواهد شد.

وی با بیان این که یکی از ماموریت های بنیاد ملی ایران اعطای کرسی پژوهشی است یادآور شد: در ابتدای شکل گیری صندوق حمایت از پژوهشگران اعطای 400 کرسی پژوهشی از برنامه های این صندوق پیش بینی شده که با توجه به توقف فعالیت در این زمینه اکنون 21 کرسی به محققان و پژوهشگران کشور اعطا شده است.

فرهادی گفت: اعطای کرسی پژوهشی باید در کشور بیشتر شود و فعالیت گروهی در زمینه تحقیقات و پژوهش نیز به ویژه در زمان ها و فعالیت های که نیاز ضروری است همچون مدیریت منابع آب باید در دستور کار پژوهشگران قرار گیرد.

وزیر علوم افزود: در سال 2014 رتبه ایران در زمینه مقالات I,S.I و Scopus یک درصد افزایش یافته است و سهم ایران در دنیا با توجه به احتصاب یک درصد ار جمعیت دنیا در زمینه تولیدات علمی یک و شش دهم است . 

کرسی پژوهشی به محمود قرآن نویس در زمینه تکنولوژی پلاسما و فرخ علیم مروستی در زمینه پردازش سیگنال اعطا شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا