پیشرفت کشور درگرو حمایت از نخبگان و ایده های آنان است

غلامعلی منتظر روز سه شنبه در آیین آغاز به کار جشنواره ملی منطقه ای اختراعات رویش در بیرجند با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید اداره و تحول کشور در دست نخبگان باشد؛ افزود: این بنیاد برای تحقق این امر تلاش می کند نخبگان را شناسایی کند و در مسیر هدف قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه باید نخبه شناسی، نخبه پروری، نخبه گزینی و نخبه گماری در مجموعه ملی نخبگان مد نظر قرار گیرد؛ یادآور شد: برای رسیدن به توسعه پایدار در کشور باید در عرصه های مختلف همچون مدیریت، صنعت و فناوری، فعالیت خود را دو چندان کنیم.
معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان، توانمندسازی و ایجاد زمینه مناسب برای حرکت رو به تعالی نخبگان را از برنامه های این بنیاد برای رسیدن به هدف توسعه و پیشرفت ذکر کرد.
منتظر ادامه داد: همه باید برای کمک به مخترعان و ذهن های خلاق جامعه تلاش کنیم تا این استعدادها به منصه ظهور برسد و از طرفی فردی که دارای ذهن خلاق باشد بدون پشتیبان نماند.
معاون بنیاد ملی نخبگان با اشاره به جشنواره ملی منطقه ای اختراعات رویش در بیرجند که از امروز به مدت سه روز برگزار می شود؛ افزود: طی این مدت داوران، فناورانه بودن، ابداع، تازگی و بازاری بودن اختراعات را بررسی می کنند.
منتظر خاطرنشان کرد: به برگزیدگان این جشنواره کمک می کنیم تا با معرفی و هماهنگی، سرمایه گذاری کرده و بتوانند در خارج از منطقه و کشور ایده های خود را ارائه دهند.
رییس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: در مرحله نخست جشنواره ملی منطقه ای اختراعات رویش، 111 نفر شرکت کردند که بعد از داوری، 96 نفر به مرحله دوم جشنواره راه یافتند.
سید سعید رضا احمدی زاده با اشاره به اینکه در این جشنواره کار داوری توسط 19 داور ملی و و هشت داور استانی انجام شد؛ افزود: حدود 60 درصد از مخترعان این جشنواره از سه استان خراسان جنوبی، رضوی و شمالی و بقیه از شرکت کنندگان ملی هستند.
وی شناسایی توانمندی های موجود در حوزه اختراعات را مزایای برگزاری این جشنواره دانست و یادآور شد: توانمندسازی نخبگان در این جشنواره ها دو سال به طول می انجامد تا ایده های آنان به محصول تجاری شده تبدیل شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا