تعرفه های ارتوپدی زیرمیزی را افزایش می دهد

 دکتر غلامعلی عکاشه در مورد تعرفه های جدید ارتوپدی اظهار کرد: اگر تعرفه های جدید در بخش ارتوپدی اعمال شود، تخلفات در این بخش نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه بیشتر می شود. وی با بیان اینکه از دیدگاه انجمن ارتوپدی ایران این تعرفه ها قابلیت اجرا ندارند، افزود: ارتشا، گرفتن زیرمیزی و هزار اتهام دیگر به جامعه پزشکی وارد می شود در حالی که با وجود این تعرفه ها که نه عادلانه نه عاقلانه است به هیچ عنوان مواردی چون زیرمیزی را کاهش نمی دهد.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: تعرفه های جراحی ها باید برحسب اینکه پزشک تا چه اندازه عمر، زمان و زحمت برای یادگیری انجام آن کشیده است، حساسیت نوع جراحی و طول مدت انجام جراحی محاسبه شود.
عکاشه ادامه داد: بر این اساس، این تعرفه ها موجب ناامیدی جراحان ارتوپدی می­شود و در این میان برخی نیز به سمت اقدامات خلاف قانون همچون گرفتن زیرمیزی کشیده می شوند.
وی با بیان اینکه تعرفه های امسال هیچ رشدی نداشته است، گفت: از ما خواسته اند در این مورد نظرات خود را ارایه کنیم؛ بر همین اساس از متخصصان امر کمک خواسته ایم تا تعرفه ها را به بهترین روش و بر اساس مواردی همچون علم، آموزش علمی، سابقه، خدمات پس از عمل و عوارض بعد از عمل و میزان اشعه ای که هنگام عمل متوجه جراح می­شود، تعیین شود.
بر اساس این گزارش، بیست و سومین کنگره جراحان ارتوپدی از 13 تا 17 مهرماه در مجموعه سالن های برج میلاد با حضور متخصصان ارتوپدی از سراسر کشور برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا