همایش دوچرخه سواری فرصتی برای حل موانع شهرنشینی

سیناپرس: براساس آخرین مطالعات صورت گرفته توسط دو دانشگاه واقع در کلورادو پیشنهاد شده است روز هایی به عنوان روز حمل و نقل با دوچرخه توسط دولت در نظر گرفته شود تا دلایل شرکت کردن و خودداری کردن در این مراسم را دریابند.

به عقیده ویزلی مارشال،استاد دانشکده مهندسی دنور (Denver Collage) اگرچه تصور می شود این حرکت نمادین ممکن است بر روی تصمیم مردم برای استفاده از دوچرخه در روزهای بعد تاثیر زیادی نداشته باشد،  ولی به نظر می رسد که روز دوچرخه سواری اشتیاق زیادی را در مردم برای استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل درون شهری ایجاد می کند.

کوین ریزک از دیگر اساتید این دانشگاه می گوید: مردمی که به پیاده روی عادت دارند تمایل بیشتری به شرکت در این رویداد دارند. در مجموع اگر شهر ها دلایل عدم تمایل مردم را به استفاده از دوچرخه را بیابند، می توانند با تغییر زیر ساخت ها و سیاست های جدید به رفع موانع و آسایش و استفاده بیشتر از دوچرخه بیاندیشند.

به عنوان مثال اگر یکی از مسائل نگران کننده،  امنیت دوچرخه سواران باشد، می توانند با ایجاد خطوط ویژه دوچرخه این مشکل را حل کنند و یا مسئله پارکینگ با ایجاد مناطق مخصوص برای پارک قابل حل است.

در تمام شهر های بزرگ آمریکا همایش روز دوچرخه سواری حداقل یکبار در سال به منظور گسترش این نوع حمل و نقل برگزار می شود. این همایش معمولا با صبحانه رایگان  شروع می شود،  اهدای لباس از دیگر برنامه های این همایش برای ایجاد انگیزه به حساب می آید. در یک نظرسنجی از بیش از 1000 نفر از مردمی که در همایش دوچرخه سواری  در سال 2012 شرکت کرده بودند در مورد تیپ شخصیتی  و رفتاری شان سوال شدوپاسخ های متنوعی به ثبت رسید.

طیف گسترده این پاسخ ها به این گونه است که بعضی از شرکت کنندگان فقط برای همان روز دوچرخه سوار شده اند و برخی در تمام طول سال از دوچرخه برای رفتن به کاراستفاده می کنند. تعدادی از شرکت کنندگان، دوچرخه را نوعی تفریح می بینند و دیگران نیز به دنبال حفظ سلامتی خود و محیط زیستشان هستند.

در ادامه سوالات این نظر سنجی محققان موانع عدم استفاده از دوچرخه را دریافتند که می شود به نگرانی در مورد سلامتی، شرایط آب و هوا، مناسب نبودن زیر ساخت ها ، قیمت و محل نگهداری دوچرخه اشاره کرد و دکتر ریزک در نهایت اضافه کرد : با وجود تنوع پاسخ ها و موانع پایه ای، تشویق مردم به استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل درون شهری کار سختی به نظر می رسد.    

منبع
  

 

       

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا