روش جدید تحویل دارو به بدن

پزشکان سال هاست که به دنبال کشف راه هایی هستند که فرایند استفاده از دارو را برای بیمار ساده تر و راحت تر کنند. اکنون تیم تحقیقاتی دانشگاه ایالت کارولینای شمالی ایالات متحده موفق به ساخت دستگاهی به شکل چسب زخم شده است که با انقباض و انبساط پوست دارو را به صورت خودکار به بدن بیمار وارد می کند.

این دستگاه هوشمند شامل الاستومر یا ارتجاع سنج است که میکرو کپسول هایی در سطح آن وجود دارد که زمانی که با پوست برخورد می کند مقداری از دارو را به بدن بیمار می رساند. هر کدام از این میکرو کپسول ها با نانو ذرات بارگذاری دارو پر شده اند. طراحی این نانو ذرات به گونه ای است که به آرامی دارو را به درون کپسول آزاد می کند. زمانی که الاستومر منقبض یا منبسط می شود میکرو کپسول های یاد شده نفوذ پذیر شده و داروی درون آن به میکرو سوزن هایی وارد می شود که آن را به بدن تزریق می کند. البته نیازی به نگرانی درباره درد تزریق ماده به بدن نخواهد بود زیرا این میکرو سوزن ها به اندازه ای کوچک هستند که فرایند تزریق دارو را بدون درد انجام می دهند و تقریبا کاربر این محصول این فرایند را حس نخواهد کرد.

بعد از هر انقباض میکرو کپسول ذکر شده دوباره شارژ می شود تا دارو بتواند به نشت خود در درون نانو ذرات ادامه دهد. این فناوری می تواند برای بیمارانی که از بیماری هایی مانند آرتروز یا سایر درد های مزمن رنج می برند بسیار مفید باشد.

به این ترتیب کنترل ارائه دارو به بدن به صورت کاملا متفاوت انجام خواهد شد و دیگر تمامی دارو به صورت یک جا وارد بدن بیمار نخواهد شد. این روش تحویل دارو می تواند برای بسیاری از بیماران بسیار مفید باشد و مواردی مانند فراموش کردن استفاده از دارو را کاملا رفع کند.

البته هنوز معلوم نیست که این فناوری چه زمانی روانه بازار مصرف خواهد شد. در هر حال موضوع اصلی هزینه نهایی تولید چنین ساختاری خواهد بود و در صورت عدم وجود هزینه معقول برای آن نمی توان انتظار داشت که این فناوری با موفقیت در بازار جهانی روبرو شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا