مشارکت دانشگاه آزاد، زمینه ساز موفقیت های علمی کشور شده است

به گزارش ایرنا، حمید میرزاده، پنجشنبه بمناسبت دهه مبارک فجر در گردهمایی مسوولان تربیت بدنی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در شیراز افزود: پنج میلیون فارغ التحصیل، یک و هفت دهم میلیون نفر دانشجو و 20 میلیون متر مربع فضاهای دانشگاهی، همگی حاصل تلاش خدمتگزاران انقلاب و نظام در این دانشگاه بوده که ارتقای علمی کشور را رقم زده است.

وی ادامه داد: در بحث فراهم ساختن زیرساخت های ورزشی نیز در دانشگاه آزاد اقدامات خوبی انجام شده که ایجاد 600 هزار متر مربع فضای ورزشی مسقف و در دست احداث بودن 60 هزار متر مربع فضای ورزشی دیگر، خود گویای این مطلب است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از آنجا که کشور ما همواره از سوی دشمنان مورد هجوم فرهنگی قرار داشته، لذا توجه به ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای می تواند به عنوان یک راهکار موثر برای مقابله با این تهاجم به کار گرفته شود.

او اظهار کرد: هرگونه هزینه کرد در امر ورزش در حقیقت سرمایه گذاری محسوب می شود، چرا که کاهش سرمایه گذاری در بسیاری از بخش ها از جمله بخش درمانی و سالم سازی جامعه را به دنبال دارد.

میرزاده گفت: باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که مردم برای حیات و سلامت جسم تنها به غذا نیاز ندارند بلکه ورزش، حرکت و پویایی هم نیاز است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، دانشگاه آزاد در سال 94، علاوه بر اعتبارات عمرانی، یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبارات جاری نیز در امر ورزش سرمایه گذاری خواهد کرد تا شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر ورزش در این دانشگاه باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به موفقیت های کشور در عرصه های مختلف علمی در جهان تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور در عرصه های علمی هیچ جایگاهی در جهان نداشت، اما امروز و به برکت نظام جمهوری اسلامی، در سطح بین الملل از لحاظ علمی، در رتبه شانزدهم قرار داریم.

وی افزود: امروز کشور ایران در جهان کشوری عزتمند است و می بینیم که وقتی رییس جمهوری کشورمان در نشست سالانه سازمان ملل حضور پیدا می کند، روسای جمهوری اکثر کشورها تقاضای ملاقات با وی دارند.

میرزاده افزود: از سوی دیگر، فرزندان این انقلاب در تیم مذاکره کننده هسته ای کشور نیز مقتدرانه و با درایت و تدبیر، با سیاستمداران کهنه کار کشورهای قدرتمند جهان به مذاکرده می پردازند و جانانه از حقوق کشور و ملت دفاع می کنند.

معاون تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: باید در این دانشگاه به دنبال تربیت دانشجوی ورزشکار قهرمان باشیم.

محمد دادکان افزود: ما، قهرمانان و ورزشکارانی داریم که بعد از قهرمان شدن دانشجوی این دانشگاه شده اند اما باید در بین دانشجویان استعدادهای ورزشی را بیابیم و سپس به آنها کمک کنیم تا به قهرمانان ورزشی و افتخار آفرین برای کشور تبدیل شوند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم فعال شدن ورزش دانشجویی در این دانشگاه ادامه داد: اگر دانشجویان را درگیر فعالیت های ورزشی کنیم موفقیت آنها و دانشگاه بیشتر خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا