برنامه کنسرسیوم اروپا برای داده های عظیم

داده های عظیم در دنیای امروز ما نقشی کلیدی را ایفا می کنند. تحلیل های سنگین محاسباتی، امکانات ارتباط اینترنتی، پایگاه های داده پیچیده پزشکی و علمی و بسیاری موارد دیگر از داده های عظیم استفاده می کنند. این امر موجب شکل گیری یکی از مشکلات عمده پیش روی جوامع مدرن شده است: چگونگی استفاده و بهره گیری بهینه از داده های عظیم.

حال کنسرسیوم کشورهای اروپایی در برنامه های خود تصمیم به ایجاد ساختاری یک پارچه برای استفاده بهینه از این داده ها گرفته است. این کنسرسیوم با اعمال یک پروژه ویژه به نام BigStorage قصد دارد تا این داده ها را به صورت برنامه ریزی شده به مرحله جدیدی از بهره وری تمایل دهد.

در این پروژه به صورت خلاصه می توان با استفاده از ساختارهای طراحی نرم افزارهای مدیریت داده های عظیم و طراحی روش های جدید انبارسازی و ثبت این داده ها، میزان بهره وری این داده ها را افزایش داد. این کنسرسیوم در این پروژه از تمام متخصصانی که مایل به همکار هستند، دعوت به عمل آورده است تا راهکارهای خود را در قالب این پروژه به معرض اجرا دربیاورند.

مدیریت این پروژه بر عهده دانشگاه یوهانس گوتنبرگ واقع در شهر ماینتز در کشور آلمان خواهد بود. این دانشگاه وظیفه دارد تا بر روی ضریب اثرگذاری روش های ذخیره سازی مدرن بر روی این داده ها و همچنین ارائه ساختارهای قابل استفاده در محاسبات فوق پیشرفته و تحلیل داده های عظیم تمرکز کند.

شایان ذکر است که اتحادیه اروپا برای این پروژه بودجه ای 3 میلیون و 800 هزار یوریی را در نظر گرفته است. همچنین باید یادآور شد که پروژه BigStorage به عنوان بخشی از پروژه چشم انداز اروپا در سال 2020 محسوب می شود و این اتحادیه حساب ویژه ای بر روی آن باز کرده است. همچنین به زودی دانشگاه هایی در مادرید و بارسلون اسپانیا، فرانسه، یونان و انگلستان و آلمان نیز به این پروژه ملحق خواهند شد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا