محیط زیست بیش از هر زمان دیگری به قهرمان نیاز دارد

 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی به مناسبت برگزاری آیین تجلیل از پهلوانان طبیعت،گفت:در روزگاری به سر می بریم که بیش از هر زمان دیگری محیط زیست دچار آسیب شده و به قهرمان نیاز دارد؛ قهرمانانی که با شناخت و درک صحیح از شرایط به نجات طبیعت بیایند.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر روز دوشنبه در این پیام که توسط محمد مجابی معاون پارلمانی وی قرائت شد، آورده است: به پهلوانانی نیاز داریم که از اندیشه، اراده، توان و زور بازو برای تغییر روندهای تخریبی و کاهش آلودگی ها استفاده کنند و به اصلاح شیوه زندگی انسان ها توجه نشان دهند، قهرمانانی که در مسیر مسابقه شرایط بهتر زندگی برای انسان ها را هموار سازند.
این پیام می افزاید:اگر چه حفظ محیط زیست براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صورت بدیهی از وظایف عمومی آحاد جامعه تلقی می شود، ولی نقش آفرینی گروه های مرجع مانند ورزشکاران اعتبار ویژه ای دارد، ورزشکاران هم خود نیازمند محیط سالم برای ورزش و فعالیت بدنی هستند و هم به جهت روحیه ورزشکاری و پهلوانی رابطه و دلبستگی خاصی با طبیعت و مخلوقات دارند.
در این پیام آمده است:به علاوه امروزه ورزشکاران به عنوان سفیران محیط زیست در قالب فدراسیون ها یا لیگ ها و تیم های ورزشی با انگیزه های داوطلبانه و مسوولانه برای حفاظت از طبیعت شکننده ایران که بخشی از محیط زیست جهان به شمار می رود، به عرصه آمده و گام های ارزنده ای را برداشته اند، گام هایی که می تواند سبب نشاط و امید در همگان به خصوص کودکان و جوانان به عنوان صاحبان آینده این سرزمین شود.
معاون رییس جمهوری اظهار کرد: در این میان البته افزایش آگاهی های ورزشکاران در حوزه موضوعات متنوع و گسترده محیط زیست نیز می تواند به فزونی اطلاعات همگانی و روشنی افکار مخاطبین و جامعه بینجامد، همچنان که می تواند به معرفی شیوه های زندگی سازگار با طبیعت و فرهنگ ایرانی و اسلامی منجر شود.
وی ادامه داد: ذات نشاط بخش و سرشار از زندگی طبیعت، ارزش بی بدیلی با سرچشمه الهی است و هیچ جایگزینی ندارد، تشویق به حفظ طبیعت ضامن ورزش در محیط های سالم طبیعی است پس باید تمام قوای خود را در حفاظت از جنگل ها، تالاب ها، دریاها، تنوع زیستی و حیات وحش به کار گیریم و قهرمان طبیعت باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا