افزایش گازهای گلخانه ای علت اصلی افزایش دماو کاهش بارندگی است

به گزارش روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران «علی محمد شاعری » افزود: حدود 80 درصد علت تغییرات آب و هوایی استفاده از انرژی های فسیلی هستند و20 درصد مابقی به علت فرآیندهای غلط صنعتی، کاهش پوشش گیاهی در پیرامون شهر به دلیل تخریب مراتع و اراضی کشاورزی و غیره است.

وی با بیان اینکه صنایع با مصرف بالای انرژی های فسیلی و تولید آلاینده یکی از معضلات شهر تهران هستند گفت: کاربری های مسکونی، اداری و تجاری نیز با مصرف بی رویه انرژی و انتشار بیش از حد گازهای گلخانه ای موجب افزایش دما و در نهایت کاهش بارندگی در سطح شهر تهران شده اند.

شاعری افزود: مشکلات ناشی از افزایش دما و کاهش بارندگی سبب شده تا پدیده هایی مانند بیابان زایی، کاهش آب، گسترش ریزگردها و افزایش انواع آلاینده های زیست محیطی و محصولات کشاورزی، کاهش جنگل ها و فضای سبز ایجاد شود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکیدبر اینکه همه دستگاه های ذیربط باید در این حوزه به مسوولیت های خود عمل کنند تصریح کرد: وزارت نفت، صنایع، نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و شهرداری های سراسر کشور با کمک مردم باید منابع انتشار گازهای گلخانه ای را دقیقا شناسایی و در کنترل و مدیریت خود درآورند.

شاعری با اشاره به راه حل اساسی برای برون رفت از این وضیعت گفت: استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر و سرمایه گذاری در این بخش، ساماندهی صنایع آلاینده بر اساس مقررات صنعت سبز ، توسعه صنایع با در نظرگیری ضوابط محیط زیستی، بهینه سازی مصرف انرژی ، مدیریت منابع آب و توسعه فضای سبز و استفاده از فن آوری های نوین در مدیریت پسماند از جمله راهکارهای مقابله با این پدیده است که امیدواریم با مشارکت تمامی شهروندان ، حمایت دولت و شهرداری اجرایی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا