پانزدهم شهریورماه آخرین مهلت ثبت نام در اولین جشنواره علم و عامه

صونا آقابابایی روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با تشریح جزییات برگزاری اولین جشنواره علم و عامه اظهار کرد: برگزاری جشنواره های علمی ویژه عامه مردم از ایده ادینبورگ اسکاتلند در سال 1989 آغاز شد و به دنبال آن در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا رونق گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر آلمان تنها کشوری است که به طور خاص و مشخص جشنواره بین المللی جنگ های علمی را برگزار می کند که تاکنون 2 دوره جشنواره ملی شوهای علمی را در برمن توسط مرکز علم universum برگزار کرده است و امسال اولین جشنواره بین المللی خود را از دوم تا پنجم اکتبر 2015 برگزار خواهد کرد.
آقابابایی با ابراز تاسف از اینکه فرهنگ بازدید از موزه هنوز در کشور ما و در میان خانواده ها هنوز به خوبی جا نیافتاده است، تصریح کرد: با توجه به همین موضوع سعی کردیم موضوعات علمی و فناوری را به صورت جشنواره که جذابیت بیشتری برای مردم دارد، ارایه کنیم از همین رو برگزاری جشنواره علم و عامه در دستورکار موزه علوم و فناوری قرار گرفت.
وی گفت: علاقمندان تا 15 شهریورماه فرصت دارند آثار خود را در محورهای اصلی شامل ساخت ابزاری برای آموزش و نمایش مفاهیم علمی، طراحی و اجرای یک جنگ علمی، ساخت یک کلیپ علمی، اجرای یک تئاتر علمی، عکاسی از پدیده های علمی، نقاشی و ارایه آثار هنری با موضوع خورشید را در آیین ها و فرهنگ های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
به گفته دبیر اولین جشنواره علم و عامه هیچ محدودیتی اعم از سن، تحصیلات و تخصص برای شرکت در این جشنواره وجود ندارد و آثار برگزیده علاوه بر جایزه نقدی از حمایت های معنوی موزه علوم و فناوری همچون انعقاد قرارداد همکاری به منظور برپایی نمایشگاه یا فراهم کردن زمینه اجرای آثار هنری همچون تئاترهای منتخب در محل موزه برخوردار خواهند شد.
آقابابایی به برپایی نمایشگاه های عکاسی علمی و ابزارهای علمی دست ساخته مبتکران ایران در حاشیه برگزاری اولین جشنواره علم و عامه در محل برج میلاد تهران اشاره کرد و گفت: دریافت جزییات بیشتر در مورد این همایش و برنامه های آن از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی http://irstm.ir امکان پذیر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا