انقلابی در تولید مولد های انرژی الکتریکی

علی اصغرشیدا مدیر عامل شرکت شیدا نوین ابتکار و بابک شیدا رئیس هیئت مدیره این شرکت ازشرکت های پارک علم فناوری خراسان توانستند پس از طی مدت 16 سال موفق به ساخت "دستگاه تبدیل جاذبه زمین و یا دافعه مغناطیس های همنام دائم به انرژی الکتریکی از طریق خنثی سازی " شوند. این دو محقق با اشاره به اینکه هدفشان جلوگیری از اتلاف انرژی در مقیاس بالا و همچنین حمایت از صنعت ایرانی است گفتند: این پروژه ملی است و امیدواریم بتوانیم آن را با نام کشورمان ایران معرفی کنیم و به این وسیله از نام و علم محققان ایرانی در هان دفاع کنیم.

بابک شیدا در توضیح این سیستم جدید گفت: در ژنراتورها یا همان ( مولد هاي انرژي الکتریکی) انرژي صرف شده براي خنثی کردن جاذبه بین مغناطیس و هسته ، و هم مخالفت سیم پیچ بوده است در حالیکه در این روش انرژي مصرفی براي خنثی نمودن انرژي جاذبه مغناطیس و هسته به انرژي الکتریکی تبدیل نمیشود واین انرژي در جاذبه بین مغناطیس و هسته تلف شده و هیچ راندمان مفیدي ندارد و باعث مصرف بیشتر انرژي میشود که در دستگاه اختراعی جدیداین مشکل کاملاحل شده است و از اتلاف انرژی تا حد زیادی جلوگیری می کند که اگر این اختراع و سیستم ان در الکترو موتورهای جدید استفاده شود می توان گفت انقلابی در تولید الکترو موتورها در دنیا صورت گرفته است .
علی اصغرشیدا گفت: در این سیستم با خنثی کردن جاذبه بین هسته سیم پیچ و مغناطیس در ژنراتورها والکترو موتورها میتوان باعث کاهش مصرف انرژی تا حد زیادی و افزایش راندمان در کار شد.
بابک شیدا همچنین افزود: این قانون در نیروگاه های بادی ، آبی ، خورشیدی، زمین گرمایی ، اتمی و ونیروگاه هایی که نیاز به ژنراتور دارند مفید خواهد بود ودرفرایند تولید انرژی 30درصد کاهش مصرف خواهیم داشت.
وی گفت: در زمان تولید جریان و یا مصرف آن در ژنراتو و الکترو موتور اگر نیروی بین مغناطیس و هسته سیم پیچ را خنثی کنید ترمز مغناطیسی بین آن دو بی اثر شده و راندمان تولید شده بیشتر و مصرف انرژی کاهش می یابد.
علی اصغرشیدا همچنین افزود: یکی دیگر از مزایای این دستگاه کاهش چشمگیر مصرف سوخت های فسیلی می باشد که سبب کاهش 30درصدی آلاینده های زیست محیطی در طبیعت می گردد که این امر گام بلندی در جهت بهبود محیط زیست درکره زمین خواهد شد.
بابک شیدا گفت: این اختراع دارای تاییدیه علمی می باشدودر سازمان مالکیت فکری ایران و همچنین در اداره ثبت اختراعات ایران به ثبت رسیده و در حال ثبت بین المللی نیز می باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسانازافتخارات این دو محقق می توان به کسب دو مدال از سازمان مالکیت فکری جهانی سوئیس، تقدیر نامه آکادمی علوم کشورهای در حال توسعه ایتالیا، رتبه دوم اختراع در جشنواره بین المللی خوارزمی، کسب رتبه در جشنواره علم تا عمل ، طرح فناوری برتر کشور سال در1390 و چندین مقام از جشنواره و نمایشگاه ها است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا