برگزاری کنگره کاردرمانی ایران با هدف بررسی اختلالات نوزادان و کودکان

 دبیر علمی این کنگره گفت: بررسی نقش مداخلات کاردرمانی مبتنی بر شواهد در رفع اختلالات تکاملی نوزادان و کودکان، اختلالات روانی و اجتماعی، ارتوپدی، نورولوژی، سرطان، دیابت، اعتیاد، آلزایمر، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های سالمندان، ساخت و طراحی ابزارهای ارزیابی و درمانی در کاردرمانی، توان بخشی حرفه ای، ارگونومی و توان بخشی مبتنی بر جامعه ازجمله محورهای این کنگره هستند.

دکتر مهدی علیزاده اظهار کرد: توانبخشی عصبی شناختی، تئوری ها و مدل های کاردرمانی، چالش های پیش روی کاردرمانی در حوزه های آموزشی، بالینی و حرفه ای، رویکردهای نوین، درمان های جایگزین و مکمل ها در کاردرمانی مانند بازی درمانی، تفریح درمانی، ورزش، خواب، بازتوانی شناختی، نوروفیدبک و واقعیت مجازی از دیگر محورهای این کنگره هستند که مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان و متخصصان قرار می گیرد.
وی همچنین اخلاق حرفه ای مانند ارتباطات بین رشته ای و کار تیمی، موارد پزشکی قانونی همچون حقوق متقابل مددجو و درمانگر و تخلفات و پیشگیری از بروز ناتوانی در کودکان و بزرگسالان را از محورها و موضوعات مورد بحث در این کنگره عنوان کرد.
نادر علیرضالو، دبیر اجرایی بیستمین کنگره کاردرمانی ایران نیز در مورد آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه این کنگره گفت: متخصصان و پژوهشگران می توانند چکیده مقالات خود را برای ارایه در این کنگره تا روز 31 شهریور ماه امسال به دبیرخانه کنگره ارسال کنند تا پس از داوری کمیته علمی کنگره، نتایج پذیرش نهایی مقالات اعلام شود.
این کنگره با همکاری انجمن علمی کاردرمانی ایران و پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا