مهلت پیش ثبت نام در جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر تا شهریورماه

 دکتر محمدرضا رازفر در این مورد گفت: پنجمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک جام دانشگاه امیرکبیر (AUTCup 2015) همزمان با سومین دوره مسابقات بین المللی هوش مصنوعی جام امیرکبیر (AAIC 2015) و اولین دوره مسابقات آزاد فیراکاپ 2015 (IRAN FIRACup Open 2015) به همت این دانشگاه برگزار می شود.

وی افزود: این دوره از مسابقات در قالب 15 رشته مسابقات رباتیک و 10 رشته مسابقات هوش مصنوعی در 2 بخش دانش آموزی و دانشجویی طراحی شده است که از میان 15 رشته مسابقات رباتیک، چهار لیگ مربوط به بخش دانش آموزی، 6 لیگ برای مسابقات AUTCup و پنج لیگ برای مسابقات FIRACup در بخش دانشجویی و آزاد است.
رازفر، با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات آزاد فیراکاپ 2015 (IRAN FIRACup Open 2015) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: فیراکاپ آزاد ایران که با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) برگزار می شود یکی از کامل ترین مسابقات حال حاضر در ایران است که تمام شاخه های رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی را دربرمی گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: در بخش دانش آموزی نیز کمیته بین المللی المپیاد رباتیک دانش آموزی (IROC) با این جشنواره همکاری دارد.
رازفر، آوردن روح علم و تکنولوژی به میان عامه مردم و نسل جوان، توسعه ربات های هوشمند خودمختار، گردهم آوردن محققان و دانشجویان متخصص در رشته های مختلف رباتیک و اتوماسیون و هوش مصنوعی را از اهداف این رویداد علمی برشمرد و افزود: این جشنواره بکارگیری ربات ها در صنعت و جامعه را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود دنبال می کند.
رییس جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه تیم های متقاضی از اول شهریورماه تا اول مهرماه فرصت دارند نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش های خود اقدام کنند، افزود: هیات داوران این جشنواره از اول تا 15 مهرماه اقدام به بررسی مستندات فنی ربات ها می کند و بر اساس صلاحیت، تیم های منتخب برای شرکت در مسابقات انتخاب خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: ثبت نام نهایی تیم ها از 15 مهرماه آغاز می شود و تا پنجم آبان ادامه می یابد و رقابت های نهایی از 23 تا 28 آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.
رازفر، برگزاری این مسابقات را در راستای ساماندهی و ایجاد تمرکز در جامعه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی کشور و سوق دادن این دانش به سمت تولید اقتصاد دانش بنیان دانست.
وی افزود: با برگزاری این قبیل مسابقات، با همکاری نهادهای مختلف همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه هایی مانند دانشگاه امیرکبیر و شناسایی استعدادهای برتر و محصولات این جشنواره می توان امید داشت که تا چند سال آینده اقتصادی مبتنی بر تولیدات دانش بنیان در حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی داشته باشیم تا ایران بر مبنای سند چشم انداز بیست ساله یکی از پیشگامان منطقه در این حوزه باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا