یک چهارم جنگل های جدید جهان در چین ایجاد می شود

به گزارش سیناپرس، در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان درگیر مشکل جنگل زدایی هستند، کشور چین در حال احیای جنگل های خود بوده و با سرعت زیادی این پوشش گیاهی را بازسازی می کند.

طی سال های گذشته، چین سیاستی جدی در این زمینه دنبال کرده و اقداماتی از جمله حفظ اکوسیستم های سبز موجود، افزودن جنگل ها، مراتع و تالاب های جدید و همچنین مبارزه با بیابان زایی انجام داده است.

بر اساس گزارش اداره ملی جنگل ‌داری و مرتع، مساحت جنگل‌ کاری انباشته چین طی ۱۰ سال گذشته به ۶۴ میلیون هکتار رسیده است، در حالی که ۱۱ میلیون هکتار از مراتع این کشور بهبود یافته است و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار تالاب در این بازه زمانی به اکو سیستم کشور اضافه یا احیا شده است.

طی این سال ها، چین با ایجاد برنامه‌هایی همچون کاشت درخت و ساخت بزرگترین مزرعه جنگلی مکانیزه سایهانبا، در تلاش برای ساختن یک دیوار بزرگ سبز برای حفاظت از محیط زیست بوده است.

گفتنی است چین در سال ۱۹۷۹ روز ۱۲ مارس را به عنوان روز ملی درختکاری تعیین کرد و شهروندان چینی به طور داوطلبانه حدود 78.1 میلیارد درخت را از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۲۱ در سراسر این کشور پهناور کاشتند.

همه گیری کرونا سیاست این کشور را در زمینه درختکاری تغییر نداده و برخی از شهرها به داوطلبان دستور دادند که هنگام کاشت درختان فاصله ایمن را رعایت کنند، در حالی که برخی دیگر گروه های کوچکی از داوطلبان را برای کاشت درخت از طرف صدها نفر از ساکنان با روحیه عمومی جمع آوری کردند.

به گزارش سیناپرس، در سال‌های اخیر همچنین، چین یک سیستم منطقه ‌ای حفاظت ‌شده با پارک ‌های ملی به‌عنوان پایه اصلی، که توسط ذخایر طبیعی پشتیبانی می ‌شود و توسط پارک ‌های طبیعی تکمیل می‌شود، ساخته است. تلاش‌های چین برای گسترش مساحت جنگل ‌ها و بهبود کیفیت جنگل‌ ها باعث افزایش ذخایر کربن اکوسیستم شده و به دستیابی به هدف این کشور برای رسیدن سیاست کاهش انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ و دستیابی به اهداف تعیین شده تا سال ۲۰۶۰ کمک کرده است.

مطالعه ای که در مجله علمی بین المللی Nature منتشر شد، نشان داد که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶، اکوسیستم های زمینی چین تقریباً یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تن کربن در سال جذب کرده اند که ۴۵ درصد از انتشار کربن انسان را در مدت مشابه جذب می کند.

به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت تلاش ‌های چین برای احیای جنگل‌ها نیز تنوع زیستی این کشور را بهبود بخشیده و جنگل های انبوه نیز به منبع درآمد قابل توجهی برای مردم محلی تبدیل شده است. آمار ها نشان می دهد که این بخش های های سبز سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون یوان (حدود 84.39 میلیون دلار آمریکا) درآمد برای چین به ارمغان می آورند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا