رونمایی از هواپیمای جدید مسافربری ساخت چین

به گزارش سیناپرس، شرکت هواپیما سازی تجاری چین و سازنده هواپیمای C919، موفق شد گواهینامه استاندارد را از اداره هوانوردی غیرنظامی چین دریافت کند که این موضوع نشان می دهد طراحی C919 با استانداردهای قابلیت پرواز و الزامات زیست محیطی مطابقت دارد.

یانگ ژنمی، یکی از مدیران ارشد سازمان هواپیمایی چین که مسئول صدور گواهینامه قابلیت پرواز است، در این رابطه گفت: تأیید گواهی به این معنی است که C919 دارای استاندارد و مجوز ورود به بازار هواپیمایی کشوری است.

یانگ افزود:این موضوع همچنین نقطه عطفی در توانایی چین برای صدور گواهینامه صلاحیت پرواز هواپیماهای بزرگ مطابق با استانداردهای بین المللی قابلیت پرواز است. C919 باید دو گواهینامه دیگر را در طول صدور گواهینامه صلاحیت پرواز دریافت کند که مهمترین آن ها مرحله پیش نیاز برای ورود هواپیماهای غیرنظامی به بازار محسوب می شود.

این هواپیما اولین آزمایش موفقیت آمیز خود را در سال ۲۰۱۷ انجام داد. پنج سال بعد، C919 شش پرواز آزمایشی در مکان های مختلف انجام داد تا توانایی های هواپیما را آزمایش کند.

گفتنی است C919 آزمایش‌هایی را در انواع مختلف محیط‌های طبیعی شدید از جمله دمای بالا، رطوبت بالا، سرمای شدید، وزش باد و یخ زدگی انجام داده و ایمنی، قابلیت اطمینان و عملکرد حفاظت از محیط زیست این هواپیما به طور جامع ارزیابی شده است.

به گزارش سیناپرس، پس از تکمیل گواهینامه صلاحیت پرواز، یک هواپیمای غیرنظامی باید قبل از عملیات تجاری، تحویل محصول و آماده سازی عملیات را انجام دهد. C919 در حال حاضر ۲۸ مشتری دارد که در مجموع ۸۱۵ فروند هواپیما سفارش داده اند.

پیش بینی می شود با ورود این هواپیما به بازارهای داخلی چین، پس از مدتی شاهد ورود این محصول در عرضه بی المللی بوده و شرایط فعلی بازار هواپیماهای مسافربری که عمدتا در اختیار بوئینگ و ایرباس است، دستخوش تغییراتی شود.

مترجم: جاوید خیرخواه
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا