ابتکار: سیاستهای سخت گیرانه زیست محیطی باید اعمال شود

به گزارش ایرنا، « معصومه ابتکار » که به نمایندگی از رئیس جمهور به شهرضا از توابع استان اصفهان سفر کرده است، صبح پنجشنبه در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: استان اصفهان با دو بحران کم آبی و آلودگی هوا مواجه است. 

وی تصریح کرد: دو موضوع یاد شده، شرایطی را برای اصفهان ایجاد کرده است که براحتی نمی توانیم از آن چشم پوشی کنیم. 

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به کاهش بارندگی در امسال، افزود: با این وضع چشم انداز روشنی وجود ندارد و باید با اعمال سیاست های سخت گیرانه محیط زیستی از منابع موجود آب حفاظت و آلودگی هوا را کاهش دهیم. 

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اخراج بیش از 400 نفر از کارگران شرکت راک شهرک صنعتی این شهرستان به دلیل تعطیلی بخشی از این کارخانه اظهار کرد: بخشی از این کارخانه به دلیل عدم پرداخت سهم آلایندگی و جریمه های محیط زیستی تعطیل شده است. 

« عوض حیدرپور » افزود: نیاز است تا طرح رفع آلایندگی کارخانه ها، هرچه سریعتر اجرا شود. 

نماینده مردم شهرضا، دهاقان و منظریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هدفمند کردن یارانه ها و وضعیت اقتصادی کشور شرایط سختی را برای کارخانه ها و مراکز تولیدی بوجود آورده است، گفت: برای جلوگیری از تعطیلی این کارخانه ها و افزایش بیکاری در کشور نیاز است تا دولت تدابیر لازم را اتخاذ کند. 

در ادامه، « محمد هویدا » شهردار شهرضا با اشاره به پیشرفت 30 درصدی طرح فاضلاب این شهر گفت: تکمیل این طرح به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و چنانچه این مبلغ تامین شود طرح فاضلاب شهرضا تا پایان سال آینده عملیاتی خواهد شد. 

شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد. 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا