افزایش بحران های احساسی در کادر درمان

به گزارش سیناپرس، افزایش خستگی عاطفی مشاهده شده توسط کارکنان مراقبت های بهداشتی مستقر در بیمارستان در موقعیت های بالینی و غیر بالینی، از جمله تاثیرات جدی و طولانی مدت همه گیری کرونا محسوب می شود.

بر اساس مطالعه ای که به تازگی انجام شد، مشخص شد که خستگی عاطفی در میان کارکنان مراقبت های بهداشتی در طول همه گیری رشد زیادی داشته و این شرایط به مرور زمان، بدتر شد.

دکتر جی برایان سکستون (J. Bryan Sexton) از دانشگاه دوک در دورهام، کارولینای شمالی و همکارانش بر اساس طراحی نظر سنجی های مختلفی به بررسی شرایط ۳۸ هزار و ۴۶۰ نفر از اعضای کادر درمان پرداختند که عمدتا در نقش های بالینی و غیر بالینی (به عنوان مثال، پشتیبانی اداری) مستقر بوده و در طول همه گیری کرونا فعالیت می کردند.

این افراد در ۷۶ بیمارستان محلی در دو سیستم بزرگ مراقبت های بهداشتی ایالات متحده خدمت کرده و مورد بررسی قرار گرفتند.

طی این مطالعه، محققان دریافتند که درصد کلی پاسخ ‌دهندگانی که خستگی عاطفی را گزارش می‌ کنندطی همه گیری کرونا  از 31.8 به 40.4 درصد افزایش یافته است. بر این اساس مشخص شد میزان مشکلات فوق با افزایش نسبی 26.9 درصدی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ مواجه شده اند.

این آمار در بین پزشکان طی سال اول از 31.8 به 28.3 درصد کاهش داشته و سپس در طول سال دوم همه ‌گیری به 37.8 درصد افزایش یافت. به گزارش سیناپرس،  پرستاران اما روندی متفاوت را تجربه کرده و شاهد افزایش مداوم درصد خستگی عاطفی از 40.6 درصد در سال ۲۰۱۹ به 46.5 درصد در سال ۲۰۲۰ و سپس به 49.2 درصد در سال ۲۰۲۱ بودند.

بررسی های تکمیلی نشان داد سایر اعضای کادر درمان نیز با تجربه الگویی شبیه به پرستاران، اما در سطوح پایین ترمواجه شده اند.

محققان در پایان توضیحات خود می گویند: افزایش خستگی عاطفی ممکن است کیفیت مراقبت را به خطر انداخته و مراکز درمانی نیاز به حمایت بیشتر از نیروی کار خود دارند.
شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی .JAMA Network Open منتشر شده است.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا