وزنه زدن به طور منظم خطر مرگ را کاهش می دهد

به گزارش سیناپرس، آخرین مطالعه برای روشن کردن این موضوع، ارتباط بین فعالیت های تقویت کننده عضلات و خطر مرگ را بررسی می کند و نشان می دهد که حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه از این فعالیت در هفته می تواند تأثیر قابل توجهی بر طول عمر ما داشته باشد.

این تحقیق توسط دانشمندان ژاپنی انجام شد و شامل بررسی سیستماتیک ۱۶مطالعه در مورد عادات ورزشی بزرگسالان بدون مشکلات جدی سلامتی بود. این موضوع فعالیت ‌های تقویت عضلات صدها هزار مرد و زن بین ۱۸ تا ۹۷ سال را پوشش می ‌دهد و محققان را قادر می ‌سازد تا بینش ‌های جدیدی در مورد خطر مرگ و میر مرتبط با سبک ‌های زندگی مختلف به دست آورند.

در حالی که تحقیقات نشان داده است، تقویت منظم ماهیچه ها به طور کلی خطر مرگ کمتری را به همراه دارد، محققان مطالعات جدید به دنبال این بودند که واقعاً میزان ایده آل را مشخص کنند. بررسی سیستماتیک آنها نشان داد که حداکثر اثر با ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تمرین تقویت عضله در هفته گره خورده است که خطر مرگ به هر دلیلی را ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می دهد. 
نمونه هایی از تمرینات تقویت عضلات عبارتند از بلند کردن وزنه، تمرینات با کش های مقاومتی، پرس سینه، دراز و نشست، اسکات و حتی باغبانی سنگین با بیل نیز می تواند چنین اثری را به وجود آورد

این تیم پژوهشی همچنین دریافت که انجام این نوع فعالیت ها تا ۶۰ دقیقه در هفته با کاهش شدید خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. جالب اینجاست که این تحقیق هیچ شواهد قطعی مبنی بر اینکه انجام بیش از یک ساعت تقویت عضلانی فواید اضافی داشته باشد، پیدا نکرد.   

به گزارش سیناپرس، به گفته محققان، ترکیب فعالیت ‌های تقویت ‌کننده عضلات با ورزش ‌های هوازی تأثیرات عمیق ‌تری دارد. این ترکیب با کاهش ۴۰ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی، کاهش ۴۶ درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و کاهش ۲۸ درصدی خطر مرگ ناشی از سرطان همراه بود. در پایان پژوهشگران امیدوارند که تحقیقات بیشتری را بر روی جمعیت های متنوع تر انجام دهند تا بتوانند این یافته ها را در جوامع متنوع ثابت کنند.

شرح کامل این تحقیق و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی British Journal of Sports Medicine منتشر شده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا