خودروهایی که در نمایشگاه پاریس معرفی می شوند

به گزارش سیناپرس، نمایشگاه دوسالانه خودرو پاریس که به موازات نمایشگاه فرانکفورت برگزار می‌شود، مرکزی برای رونمایی و معرفی برترین خودروهای جهان است. این نمایشگاه قرار است از ۱۷ تا ۲۳ اکتبر (برابر با ۲۵ مهر تا اول آبان) درهای خود را به روی شرکت کنندگان و سازندگان اصلی خودرو در جهان باز خواهد کرد.

در گزارش زیر به بررسی این موضوع می پردازیم که امسال در نمایشگاه پاریس چه چیزی را خواهیم دید؟ فهرست جامع ما پیش‌ نمایش بزرگ ‌ترین خودروهایی است که می‌توانیم در نمایشگاه پیش رو انتظار دیدنشان را داشته باشیم داشته باشیم.

آلپین مفهومی

کارشناسان دنیای خودرو مشتاقانه منتظر حضور Alpine در پاریس هستند و این سازنده خودروهای اسپورت فرانسوی قبلاً تأیید کرده است که در نمایشگاه امسال خودروی مفهومی جدیدی را معرفی خواهد کرد.
این محصول می تواند پیش نمایشی از جایگزینی تمام الکتریکی برنامه ریزی شده آلپین برای خودروی اسپرت آلپاین A110 باشد. آلپاین A110، رقیب اصلی پورشه ۷۱۸ کیمن، یک جانشین تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۶ دریافت خواهد کرد.

برند جدید داچیا

به گزارش سیناپرس، داچیا به طور رسمی هویت برند جدید خود را با لوگو، نشان و طرح رنگ سبز خاکی جدید در پاریس معرفی خواهد کرد. این نام تجاری جدید از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ روی تمام خودروهای جدید داچیا ظاهر می شود، به این معنی که داچیا ساندرو، داچیا جوگر و داچیا داستر را خواهیم دید که همگی ذهنیت ساده و هنرمندانه جدید شرکت را به نمایش می گذارند.

کانسپت Dacia Manifesto که به‌عنوان یک خودروی پر وزن و همه‌جانبه معرفی شده و چندین فناوری جدید را به نمایش می‌گذارد. این خودرو اما بدون در، پنجره یا شیشه جلو معرفی شده است.

مانیفست با چهار چرخ متحرک و بزرگ، کاملاً ضد آب بوده و از مواد سبک وزن و پایدار ساخته شده است. این محصول جدید داچیا از نظر اندازه شبیه به Ariel Nomad بوده و سازنده آن می ‌گوید این خودرو یک ویترین فنی محسوب می شود که شرکت رومانیایی آن را آزمایشگاه ایده‌ ها نامیده است.

فیس لیفت دی اس 3

تغییرات در DS 3 به احتمال زیاد گسترده نخواهد بود، اما همچنان انتظار می رود که این خودرو یک محصول مهم در اروپا و به ویژه در کشور زادگاه این شرکت، فرانسه باشد.
به نظر می ‌رسد پاریس بهترین مکان برای معرفی DS جهت نمایش شاسی ‌بلند شیک و جدید این شرکت است که دارای تغییرات طراحی جدید مانند چراغ‌ های باریک‌ تر، نمای به روز شده و یک چرخش کلی است تا مدل را با مدل بزرگتر DS 7 مطابقت دهد.

جیپ اونجر

محصول جدید جیپ با نام اونجر می‌تواند مهم ترین خودروی عرضه شده این شرکت در سال‌های اخیر باشد. این محصول بر اساس نسخه جدیدی از پلت فرم ECMP Stellantis که برای Vauxhall Mokka و DS 3 جدید نیز استفاده شده است، ساخته شده و این شاسی بلند تمام الکتریکی، کوچکترین خودرویی است که تا به حال توسط این شرکت تولید شده است.
به گزارش سیناپرس، این خودرو با دو یا چهار چرخ متحرک، با برد ادعایی ۴۰۰ کیلومتر، در دسترس خواهد بود.  نمایشگاه پاریس همچنین میزبان نوع هیبریدی Avenger خواهد بود.

جیپ گرند چروکی 4X

جیپ گرند چروکی 4xe پلاگین هیبریدی که در اوایل سال جاری در ایالات متحده با موتورهای V6 و V8 بنزینی عرضه شد، به طور رسمی در پاریس ظاهر خواهد شد. این اولین باری است که این مدل از یک پیشرانه پلاگین بهره می ‌برد که مجهز به یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر متصل به دو موتور الکتریکی است.
نسخه 4X شاسی بلند بزرگ جیپ مجموعا ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ پوند فوت گشتاور خواهد داشت. در همین حال، موتورها از یک باتری ۴۰۰ ولتی ۱۷ کیلووات ساعتی تغذیه می ‌کنند.

مرسدس AMG C63

این محصول در واقع نقطه پایان دوران مرسدس-AMG C63 است که موتور V8 خود را با پیشرانه هیبریدی پلاگین جایگزین می کند. در این بنز جدید، موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر کوپه شیک و یک موتور الکتریکی قدرتمند با هم ترکیب می‌شوند تا ۶۷۰ اسب ‌بخار قدرت تولید کنند.
باید توجه داشت این بنز جدید بسیار سنگین بوده و ۲۱۱۲ کیلوگرم وزن دارد.

پژو ۴۰۸

پژو در تلاشی برای معرفی خودرویی شیک ‌تر و با طراحی جدید برای تولید انبوه، اولین محصول ۴۰۸ خود را در پاریس پیش از عرضه در سال ۲۰۲۳ ارائه خواهد کرد.
بر اساس همان پلت فرم به عنوان پژو ۳۰۸، پژو ۴۰۸ رقیب فولکس واگن T-Roc و BMW X2 خواهد بود. با این حال، فضای داخلی این محصول جدید برخلاف پژو ۵۰۸ سالون، که در قسمت عقب باریک می شود ، ۴۰۸ روی کاربردی بودن تمرکز کرده است.

به گزارش سیناپرس، این خودرو دارای جدیدترین طرح i-Cockpit پژو با نمایشگر دیجیتال و صفحه نمایش لمسی 10.0 اینچی است و در دو گروه هیبریدی پلاگین و یک بنزینی از ابتدای عرضه در دسترس خواهد بود.

رنو ۴

یک رنو ۴ تمام الکتریکی احیا شده، سنگ بنای برنامه بلندپروازانه این شرکت فرانسوی برای تمرکز مجدد به سمت نیروی الکتریکی خواهد بود.
با توجه به عرضه به بازار در سال ۲۰۲۵ به عنوان یکی از هفت خودروی برقی که رنو در هفت سال آینده عرضه خواهد کرد، رنو ۴ از همان زیربنای رنو ۵ جدید استفاده کرده و مخاطبان سبک تری را هدف قرار خواهند داد.

کانسپت مسابقه ای رنو۵

به مناسبت جشن تولد ۵۰ سالگی رنو ۵، این شرکت یک کانسپت مسابقه‌ای تمام الکتریکی را معرفی کرده است.
این خودرو دارای لاستیک‌های بزرگ عقب، دو موتور الکتریکی با قدرت ۳۷۴ اسب بخار و یک باتری ۴۲ کیلووات ساعتی است، اما با توجه به قدرت، وزن آن هنوز تنها ۹۸۰  کیلوگرم بوده و بسیار سبک محسوب می شود.
فضای داخلی این خودرو مفهومی کلاسیک است. صندلی‌ های مسابقه‌ ای، نمایشگر الکترونیکی مدولار و روکش یکپارچه با نمای مدرن جذابیت نوستالژیکی به خودرو بخشیده است.

رنو آسترال

رنو آسترال به عنوان جایگزین رنو کادجار عمل می کند. این اولین رنویی است که از نسل سوم پلت فرم CMF-CD که با همکاری میتسوبیشی و نیسان توسعه یافته و همچنین نشانه های طراحی جسورانه جدیدی را معرفی می کند. 
به گزارش سیناپرس، Austral که با طیف وسیعی از موتورها عرضه می شود، دارای یک موتور 1.2 لیتری یا 1.2 لیتری چهار لیتری است که به یک موتور الکتریکی متصل می شود و خروجی هایی از ۱۳۸ اسب بخار تا ۱۹۶ اسب بخار تولید می کند. 

گزارش: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا