طرح‌های تولید بار اول و نوآورانه زیستی برای درمان ناباروری حمایت می‌شود

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از موضوعاتی است که به شکل منسجم و هدفمند در دستگاه‌های مختلف ذیربط در حال پیگیری و اجرایی شدن است.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان مجموعه‌ای که می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند؛ اقدام به انتشار فراخوانی برای حمایت از طرح های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه کرد.

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت هایی که سه حوزه «داروها، فرآورده‌ها و روش‌های نوین در درمان ناباروری»، «تجهیزات مصرفی در درمان ناباروری» و «کیفیت‌افزایی خدمات و محصولات حوزه ناباروری» ارائه می شود و طرح های  پیشنهادی شرکت‌های دانش بنیان برای «کسب دانش‌فنی»، «تولید بار اول» و «تجاری سازی و توسعه بازار» مطابق اولویت‌های کشور و دو قالب «گرنت پژوهشی» و «تسهیلات تولیدی» مورد حمایت این ستاد قرار می گیرند.

شاخص های در نظر گرفته شده برای طرح ها شامل «عمق دانشی درحوزه زیست فناوری»، «برخورداری از TRL و MRL قابل قبول»، «برخورداری از زیرساخت تولیدی و یا امکان همکاری با شرکت‌های تولیدی حاضر در بازار (درصورت درخواست حمایت تولیدی)» و «برخورداری از بازار صادراتی» می شود.

علاقه مندان و صاحبان ایده تا ۱۵ آبان ماه سال ۱۴۰۱ فرصت دارند تا طرح های خود را به ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا