ایمپلنت ضربه‌گیر برای زانو ساخته شد

به گزارش سیناپرس اردبیل، یک دستگاه به اسم زانو میشا که اخیراً مورد آزمایش قرار گرفته است با عمل جراحی به عنوان ضربه‌گیر کاشته‌شده و به پر کردن شکاف زانو کمک می‌کند. دستگاه میشا توسط شرکت کالیفرنیایی Moximed ساخته شده است.

این سیستم در کناره های داخلی استخوان های ران و درشت نی در کنار مفصل زانو، پیستون فولادی را در بالا تعبیه می کند. هنگامی که پیستون سیلندر را در حرکت پایین فشرده می کند، سیلندر با برآمدگی به سمت بیرون در امتداد دو طرف پاسخ می دهد و مقدار زیادی از انرژی را که در غیر این صورت وارد مفصل می شد جذب می کند.

در نتیجه،دانشمندان ادعا می‌کنند که ایمپیلنت در هر مرحله بیش از 30 درصد از اوج نیروهای وارد بر زانو را کاهش می‌دهد. هنگامی که دستگاه در جای خود قرار می گیرد، هیچ محدودیتی برای دامنه حرکتی زانو یا قابلیت تحمل وزن ایجاد نمی کند. همچنین استخوان‌ها، تاندون‌ها و غضروف را دست نخورده باقی می‌گذارد.

این سیستم در سال 2019 ، زمانی که به نام کالیپسو شناخته می‌شد، در مجموع روی 81 بیمارکه زانو درد داشتند کاشته شد. کارآزمایی بالینی مرکز به رهبری مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایوانجام گرفت.بیش از 90٪ از اشخاصی که مورد آزمایش قرار گرفتند کاهش قابل توجهی در درد و بهبود در عملکرد زانو را تجربه کردند. به طور کلی، این دستگاه دارای نرخ موفقیت 86 درصدی است که ادعا می‌شود از میزان موفقیت یک روش جراحی معمولی بهتر است.

داده های آزمایشی به سازمان غذا و داروی ایالات متحده ارسال شده است و اکنون تحت بررسی نظارتی است. هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه گسترده سیستم زانو میشا وجود ندارد.

 

منبع:new atlas
مترجم: پریناز نصرتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا