عدم مدیریت بدهی ها منجر به بحران روانی می شود

به گزارش سیناپرس،بر اساس مطالعه ای که روی شهروندان بریتانیا انجام گرفت، مشخص شد افرادی که با بدهی دست و پنجه نرم می کنند، بیشتر از اضطراب و افسردگی رنج می برند.

این تحقیق نشان می ‌دهد که چگونه همه ‌گیری کووید-۱۹ و تورم و افزایش قیمت انرژی متعاقب آن، بودجه خانوارها را در سراسر جهان تحت فشار قرار داده است. تحقیقات قبلی فشار مالی ناشی از این بیماری همه گیر را با بدتر شدن سلامت روان مرتبط دانسته است.

یافته های جدید مشخص می کند: مهم نیست چقدر درآمد داشته باشید، اگر احساس کنید نمی توانید بدهی خود را مدیریت کنید، سلامت روان شما آسیب می بیند. محققان در این رابطه می گویند: مشکلات روانی مرتبط با بدهکاری تنها به افراد کم درآمد محدود نمی شود. صرف نظر از درآمد شما، باورهای شما در مورد توانایی برای مدیریت بدهی مهم است. مشکلات درک شده در مدیریت سطوح بدهی با افسردگی، اضطراب و کمک جویی سلامت روان مرتبط است.

این مطالعه به دنبال مشخص کردن این نکته بود که چگونه درک افراد از توانایی آنها برای مدیریت بدهی با سلامت روان آنها مرتبط است. پروفسور مارک شلوین از دانشگاه اولستر و همکارانش داده‌ های حاصل از مطالعه کنسرسیوم روان ‌شناختی COVID-19 را که در آگوست و سپتامبر ۲۰۲۱ انجام شده و شامل اطلاعات ۲۰۵۸ فرد بزرگسال در بریتانیا بود، تجزیه و تحلیل کردند.
به گزارش سیناپرس،  طی این نظرسنجی از شرکت کنندگان خواسته شد تا میزان بدهی قابل مدیریت خود را ارزیابی کرده و بگویند آیا سابقه مشکلات سلامت روان دارند یا خیر. همچنین سوالات استانداردی برای اندازه گیری اضطراب و افسردگی از آن ها پرسیده شد.

به گزارش سیناپرس،تجزیه و تحلیل این اطلاعات نشان می دهد که ۲۴ درصد از شرکت کنندگان مشکلات مربوط به مدیریت بدهی را گزارش کردند و این شرکت کنندگان سطوح بالاتری از اضطراب، افسردگی و درمان سلامت روان داشتند. پس از محاسبه تفاوت‌های اجتماعی-اقتصادی بین شرکت‌ کنندگان، محققان گزارش کردند به هر میزان که افراد مشکلات خود را در مدیریت بدهی جدی ‌تر ارزیابی کنند، احتمال بیشتری برای داشتن اضطراب، افسردگی یا درمان فعلی سلامت روان دارند.

به گزارش سیناپرس،  محققان تاکید می‌ کنند که اگرچه این یافته‌ ها رابطه بین مدیریت بدهی درک شده و مشکلات سلامت روان را نشان می ‌دهد، اما لزوماً به این معنا نیست که داشتن بدهی به تنهایی باعث ایجاد اضطراب و مشکلات روانی شود. آنها همچنین می گویند که این مطالعه بدهی را به عنوان یک تهدید برای سلامت روان معرفی کرده و نیاز به استراتژی هایی را برای مقابله با اثرات مضر بدهی، به ویژه در شرایطی که کشور با بحران هزینه زندگی مواجه است، پیشنهاد می کند.

شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی  PLOS ONE منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا