آموزش زبان انگلیسی بر پایه فرهنگ ایرانی- اسلامی

مریم رحمانی، مدیر گروه مستند سازی مدیریت دانش معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی و دبیر گروه زبان های خارجی در گفتگو با سیناپرس گفت: یکی از فعالیت های مجموعه ما، بومی سازی منابع آموزشی زبان انگلیسی مقطع بزرگسالان است. مقام معظم رهبری طی جلسه ای که 9 سال پیش با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند به این موضوع اشاره کردند که منابع آموزشی موسسات و آموزشگاه های زبان ما از لحاظ دینی، شرعی، فرهنگ ایرانی و اسلامی مغایر با کشور است به همین دلیل ایشان موضوع بومی سازی منابع آموزشی زبان انگلیسی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار کردند. شواری عالی انقلاب فرهنگی نیز با بررسی نهادها، ارگان ها و سازمان ها، این ماموریت را به جهاددانشگاهی محول کرد.

وی افزود: جهاددانشگاهی نیز 2 سال فاز مطالعاتی پیرامون این مساله انجام داد و بومی سازی هایی که توسط کشورهای مسلمان دیگر مانند عربستان، قطر، امارات و ترکیه انجام شده بود را مورد ارزیابی قرار داد و مزایا و مشکلات آنها را بررسی کرد. پس از آن با همکاری اعضای جهاددانشگاهی واحد قزوین مطالب این کتاب تولید شد؛ گروه گرافیک، هنری و تولید کتاب برعهده جهاد دانشگاهی قزوین است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صفر تا صد این کتاب برای جهاددانشگاهی است. تمام عکس های این کتاب دلاری خریداری شده است. ما با ایجاد یک استودیوی عکاسی، همه عکس هایی که قابلیت تولید در ایران داشتند را تولید کردیم. برخی از عکس ها نیز گرافیکی هستند که گروه گرافیک آنها را تولید می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب ضمایم مختلفی مانند راهنمایی معلم، ورک بوک، آزمون و …. دارد. سی دی آن نیز در کانادا ضبط می شد اما به دلیل مسائل و مشکلاتی که تحریم ها برای ما ایجاد کرد اکنون در لندن تولید و به ایران ارسال می شود.

وی به سیناپرس گفت: مهمترین تایید کننده و ارزیاب این کتاب نیز موسسه یورک انگلستان است. این کتاب پس از برطرف شدن تمام مشکلات با مهر تایید این موسسه به چاپ می رسد.

وی اظهارداشت: زمانی که این ماموریت به جهاددانشگاهی محول شد، مصادف با تولد امام رضا(ع) بود. ما با استعانت از امام رضا(ع) نام کتاب را) eight  8) نامگذاری کردیم. کتابی است که پیوست فرهنگی دارد یعنی همه آسیب های فرهنگی کتاب های آموزش زبان انگلیسی در ایران مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. ما در چاپ و تولید این کتاب سعی کرده ایم تمام این مسائل و نکات را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: این کتاب اکنون در 160 الی 170 مرکز آموزش زبان جهاددانشگاهی در سراسر کشور تدریس می شود. همچنین تاکنون توانسته ایم رایزنی هایی با کشور سوریه داشته باشیم. تاکنون4 الی 5 هزار جلد کتاب به سوریه ارسال شده است. در برنامه های آتی مان نیز قصد داریم با رایزنی با سایر کشورها، این کتاب را به کشورهای مسلمان دیگر نیز ارسال کنیم.

گفتگو: بیتا اکبری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا