پیام فراجا به مناسبت آغاز سال تحصیلی

متن پیام یه شرح زیر است:

«دانش، روشنی بخش اندیشه و مایه حیات دلهاست و آنجا که خدواند متعال در قرآن کریم می فرماید: ن و القلم و مایسطرون"قسم به قلم و آنچه با قلم می نویسند" اهمیت علم، دانش و آگاهی آشکار می شود.  مبارزه با جهل از برنامه های مورد تأکید اسلام است و علم و دانش و فراگیری آن، نعمتی است که اگر با معرفت و عمل عجین شود افراد بشر را از انحرافات و قدم گذاشتن در کج راه های زندگی باز می دارد و آنان را به سرزمین نور، کمال و خوشبختی هدایت می کند.

ارزش انسان به علم است و ارزشمندترین مردم کسی است که علم بیشتری داشته باشد. علم از اسباب مدیریت و رهبری است. در پذیرش مسئولیت ها داشتن علم و تخصص توأمان با تعهد لازم است. علم آموزی و دانش اندوزی پایه و اساس گام های رشد و پیشرفت هر جامعه ای می باشد و از همین رو مقام معظم رهبری"مدظله العالی" در پیام های خود به ویژه پیام نوروزی امسال به "دانش بنیانی" تأکید دارند. پیشرفت علم و فناوری یکی از مولفه های قدرت و اقتدار می باشد و می توان دشمنان را با پیشرفت علمی در عرصه های مختلف به عقب راند و این انتظار از نسل آینده ساز می رود که با ارتقاء علم و دانش خود زحمات و رنج های نسل های گذشته را قدر نهاده و برای حفظ ارزش هایی که آنان جان دادند تا پایدار بماند، تلاش و اهتمام خود را به نهایت برساند.

در آغاز سال تحصیلی جدید گرامی می داریم یاد شهدای دانش آموز و دانشجویی را که در جبهه های حق علیه باطل در کلاس مبارزه با کفر و نفاق جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز همگی در امنیت و آرامش به فتح قله های دانش و پژوهش بپردازیم.

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت اربعین حسینی، رحلت جانسوز پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، سالروز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آغاز سال تحصیلی جدید و شکوفایی فصل علم و دانش را فرصتی مغتنم برای قدرشناسی از تلاش های اصحاب فرهیخته دانش، پژوهش، تربیت و آموزش دانسته و برای همه تلاشگران این عرصه آرزوی موفقیت های روز افزون داشته و اعلام می دارد تمام اهتمام خود را به کار خواهد بست تا با عنایت پروردگار متعال و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا"مدظله العالی" با تأمین امنیت و آرامش جامعه، بستر پیشرفت هرچه بیشتر در عرصه های مختلف را فراهم نماید.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا