در بریتانیای قرون وسطی تنها 24 درصد انگلیسی بودند

به گزارش سیناپرس، یک گزارش علمی جدیدا منتشرشده نشان می دهد که مهاجرت دسته جمعی به بریتانیا از طریق دریای شمال از آلمان، هلند و دانمارک در دوره آنگلوساکسون ها احتمالا باعث شده که این افراد، جمعیتی معادل حدود 76 درصد این کشور را به خود اختصاص دهند. 

به عبارت دیگر، مهاجرت های شکل گرفته در قاره اروپا بر شکل گیری جامعه بریتانیا در اوایل قرون وسطی تأثیر قابل توجهی گذاشته است.

تاریخ جزایر بریتانیا و ایرلند با دوره‌هایی از تغییرات عمده فرهنگی مانند دوران پس از امپراطوری روم که منجر به تغییر در زبان، الگوهای سکونت‌گاهی، تولید، معماری و کشاورزی شد، مشخص می‌گردد. به گزارش سیناپرس، با این حال، درک میزانی از این تغییرات و انتقالات فرهنگی که به واسطه مهاجرت های انسانی در قاره اروپا شکل گرفته است، همواره امری چالش برانگیز بوده است. 

مطالعات قبلی که با بررسی ژنوم افراد در این خصوص صورت گرفته اند، بیشتر روی مردم بریتانیای امروزی برای ارزیابی اصل و نسب آن ها متمرکز شده‌اند. این در حالی است که این افراد ممکن است نماینده واقعی تمام گروه‌های باستانی شکل دهنده جمعیت بریتانیا نباشند.

به گزارش سیناپرس، این موضوع باعث شده است که محققانی از دانشگاه ملبورن و موزه استرالیای جنوبی با همکاری موسسه ماکس پلانک آلمان و دانشگاه لانکاشایر مرکزی انگلستان برای بررسی پویایی جمعیت بریتانیایی معاصر، پژوهشی را به انجام رسانند.

این محققان، داده‌های باستان‌شناسی و DNA باستانی را از 460 فرد قرون وسطایی مربوط به سال‌های 200 تا 1300 میلادی در سراسر شمال غربی اروپا، از جمله 278 فرد از انگلستان، مورد مطالعه قرار دادند. 

آن ها افزایش اجداد قاره اروپای شمالی را در انگلستان اوایل قرون وسطی شناسایی کردند که ارتباط نزدیکی با ساکنان اولیه قرون وسطی و ساکنان فعلی آلمان و دانمارک داشت. 

در تجزیه و تحلیل افرادی که از شرق انگلستان بودند، مشخص شد که تا 76 درصد از اجداد افراد این ناحیه از منطقه دریای شمال قاره اروپا نشات گرفته اند.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، محققان دریافتند که زنان با اجداد مهاجر، بیشتر از زنان با اجداد محلی با وسایلی سنجاق دفن می شده اند. در حالی که مردان اسلحه دار نیز به همان اندازه احتمالاً بومی یا از اجداد مهاجر بوده اند.

این نتایح همگی حاکی از این هستند که بحث جمعیت و نژاد در بریتانیا و احتمالا هر کشور و منطقه دیگری، پیچیده تر از آن است که در بین عامه مردم مطرح می شود.

به گزارش سیناپرس، این یافته های جالب توجه را نشریه معتبر و درجه یک Nature منتشر کرده است.

ترجمه: رها امیدوار
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا