حمایت وزارت علوم از برگزاری استارتاپ ویکندهای کاربردی

به گزارش ایرنا، دکتر وحید احمدی در افتتاحیه اولین جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت:وزارت علوم از برگزاری جشنواره ملی مهارتی کارآفرینی و همچنین استارتاپ ویکندهای کاربردی با محوریت دانشگاه جامع علمی کاربردی حمایت و پشتیبانی می کند.
استارتاپ ویکند ( Startup Weekend) یک رویداد آموزشی تجربی در سراسر دنیا است که در سه روز متوالی در انتهای هفته برگزار می شود.
استارتاپ در واقع، شرکت های نوپایی هستند که با یک ایده ساده و اولیه شروع می کنند، به سرعت رشد می یابند و به درآمدزایی می رسند که از جمله موفق ترین استارتاپ های جهان می توان به گوگل، مایکروسافت و اپل اشاره کرد. 
استارتاپ ها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا می کنند اما برای موفقیت آنها تکنیک های متفاوتی مورد نیاز هست که باید آموخته شود.
معاون وزیرعلوم درباره رسالتها و وظایف دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز گفت: به صورت سنتی از دانشگاه علمی کاربردی انتظار می رود که ضمن افزایش مهارت دانشجویان، ارتباط منطقی میان نظام عرضه و تقاضا ایجاد کند.
احمدی با یادآوری اینکه در کشور دو نظام آموزشی تقاضامحور و عرضه محور وجود دارد، افزود: دانشگاه های متعارف ما نمادی از دانشگاه های عرضه محور هستند که بدون توجه به نیاز جامعه و صنعت، با هدف توسعه دانش و تربیت نیروی انسانی و افزایش سطح علم و آگاهی مردم فعالیت می کنند و برخی دیگر از دانشگاه ها از جمله علمی کاربردی، مبتنی بر تقاضامحوری بنا شده و نظام آموزشی خود را برپایه نیازها و تقاضاهای موجود تعریف و اجرا می کنند.
وی درعین حال از مسوولان دانشگاه جامع علمی کاربردی خواست وظیفه مهارت افزایی را با نوآوری، خلاقیت و ابتکار همراه کنند.
معاون وزیرعلوم تاکید کرد: همراهی خلاقیت، نوآوری و ابتکار با مهارت، زمینه های تحقق اقتصاد دانش بنیان را فراهم می کند و این نوع اقتصاد است که مبنای حرکت کشور ما به سمت جلو خواهد بود.
وی ارزش و اعتبار هر دانشگاه را به دانشجویان و دانش آموختگان آن دانست و گفت: دانشگاه های برتر دنیا، اعتبار و شهرت خود را از دانش آموختگان خود کسب کرده اند و آنها هستند که به دانشگاه بزرگی می بخشند.
نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز یکشنبه 25 مردادماه با حضور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، روسا و دانشجویان مراکز علمی کاربردی از سراسر کشور در برج میلاد آغاز به کار کرد و تا 27 مردادماه ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا