مدرسه سفال ایرو، مروج هنر بومی و سنتی ایران

تارا موسویان مدیر مدرسه سفال و سرامیک ایرو در مورد فعالیت باغ مدرسه سفال و سرامیک ایرو به خبرنگار خبرگزاری سیناپرس، گفت: این مدرسه به منظور ایجاد فضای آموزشی مجهز به ابزار و تجهیزات بروز و با حضور استادان برجسته، گام موثری در ارتقای سطح کیفی رشته سفال و سرامیک واقع در باغ «ایرو» واقع درمحله طرشت تهران به مدیریت  ساناز حسینمردی صاحب و مدیرکل مجموعه باغ ایرو برداشته است. 

وی هدف از ایجاد این مدرسه را آموزش تکنیک های لعاب بروز جهانی، ایجادنوآوری و خلاقیت در هنرجویان، کمک به اقتصاد هنرجویان و هنرمندان جوان مبتنی برخلاقیت و بسترسازی جهت جذب هنرآموختگان به منظور ایجاد فرصت های شغلی عنوان کرد.

مدیر مدرسه سفال و سرامیک ایرو ادامه داد: کارگاه سفال و سرامیک ایرو مجهز به انواع کوره پخت بالا و پخت پایین، کوره راکو و سایر تجهیرات دست ساخته اساتید و هنرمندان است که موجب شده تا علاقمندان به این رشته بتوانند از دوره های آموزشی سفال بهره مند شوند.

موسویان کارگاه های آموزشی مدرسه سفال و سرامیک ایرو را شامل کار با دست، کار با چرخ، لعاب، پخت ویژه، نقاشی رولعابی، نقاشی زیرلعابی کارگاه ایده پردازی در طراحی و سرامیک هنری، کارگاه آموزشی تکنیک راکو و کارگاه قالبگیری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در مدرسه سفال و سرامیک ایرو صفر تا صد آموزش سفالگری به هنرجویان ارائه می شود، اظهارکرد: علاقمندان جهت شرکت در دوره هایی که برای هنرجویان ترتیب داده شده، می توانند از گواهینامه معتبر از وزارت میراث فرهنگی، دانشگاه علمی – کاربردی و فنی و حرفه ای برخوردار باشند.

مدیر مدرسه سفال و سرامیک ایرو ارائه گواهینامه پس از پایان هر یک از دوره های آموزشی سفالگری را جزو تفاوت های این مرکز آموزشی با سایر مراکز دانست.

فروشگاه تخصصی مدرسه ایرو

موسویان گفت: در این فروشگاه، می توانند تجهیزات منحصر به فرد را که تولید اساتید این مجموعه همچون اسلپ رولر، اکسترودر، کوره های راکو و احیان و سایر تجهیزات و ابزارهای کاربردی این رشته و همچنین مواداولیه که شامل اکسیدها، استین ها، فریت ها، گل های تخصصی راغکو و پرسلان است، تهیه کنند. 

گفتنی است، این مجموعه در راستای ارتقا و ترویج هنرسفالگری در حال تاسیس شعب مختلف در سراسر ایران است و در حال حاضر شعبه 1 واقع در مجموعه فرهنگی، آموزشی باغ ایرو و شعبه 2 واقع در شمال شهرتهران با نام اختصاری «سیو» مشغول به فعالیت هستند  و با گذراندن پکیج آموزشی به هر هنرجو، مدرک معتبر و رسمی اعطا می شود همچنین این مجموعه از شرکت های وابسته به پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی است.

گزارش:نازنین جوادیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا