پزشکان از برخی درمان های آنتی بادی برای کووید 19 خودداری کنند

به گزارش سیناپرس؛ گروه توسعه دستورالعمل های سازمان جهانی سلامت، WHO متشکل از کارشناسان بین‌المللی اخیرا در یک نشریه بین المللی اظهار داشته اند که داروهای آنتی‌بادی سوتروویماب و کاسیریویماب-ایمدویماب برای بیماران مبتلا به کووید-19 توصیه نمی‌شوند.

این در حالی است که این داروهای فوق با اتصال به پروتئین اصلی ویروس SARS-CoV-2 موسوم به اسپایک عمل می کنند و توانایی ویروس فوق برای آلوده کردن سلول ها را خنثی می نمایند.

به گفته کارشناسان، این توصیه اکید، جایگزین توصیه‌های مشروط قبلی برای استفاده از داروهای فوق می‌شود و ارائه آن بر اساس شواهد در حال ظهور مطالعات آزمایشگاهی بوده است که نشان می‌دهند این داروها به احتمال زیاد در برابر انواع در حال گردش فعلی ویروس کرونا مانند نوع اومیکرون جوابگو نبوده و عملکرد مناسبی ندارند.

به گزارش سیناپرس؛ در این به‌روزرسانی همچنین یک توصیه مشروط برای استفاده از داروی ضد ویروسی رمدسیویر در بیماران مبتلا به کووید-19 شدید و یک توصیه مشروط برای استفاده از آن در بیماران مبتلا به کووید-19 بحرانی ارائه شده است. این توصیه‌ها بر اساس نتایج پنج کارآزمایی تصادفی‌سازی‌شده شامل بیش از 7600 بیمار بوده اند.

WHO علاوه بر این، توصیه کرده است که در بیماران مبتلا به کووید-19 شدید یا بحرانی، سه داروی مورد استفاده برای درمان آرتریت شامل توکلیزوماب، ساریلوماب و باریسیتینیب نباید در ترکیب با کورتیکواستروئیدها مورد استفاده قرار گیرند.

محققان می گویند: چنین دستورالعمل‌هایی با استفاده از زمینه‌های تحقیقاتی که دارای رشد و حرکت سریعی هستند، به محققان اجازه می‌دهند تا با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید، روش های درمانی را به‌روزرسانی کنند.

به گزارش سیناپرس؛ این توصیه و دستورالعمل جدید برای مقابله بهتر پزشکان با کووید 19 در نشریه معتبر the BMJ منتشر شده اند.

ترجمه: محمدرضا دلفیه